ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرینت سه بعدی اسلحه
تکنولوژی

به زودی امکان دانلود قانونی نقشه های لازم برای پرینت سه بعدی اسلحه در آمریکا فراهم می شود

کمپانی «Defense Distributed» پس از یک سری منازعه های حقوقی طولانی سرانجام موفق شد تا مجوزهای لازم برای عرضه عمومی نقشه های لازم برای پرینت سه بعدی اسلحه را دریافت نماید. بدین ترتیب از ماه آینده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

کمپانی «Defense Distributed» پس از یک سری منازعه های حقوقی طولانی سرانجام موفق شد تا مجوزهای لازم برای عرضه عمومی نقشه های لازم برای پرینت سه بعدی اسلحه را دریافت نماید. بدین ترتیب از ماه آینده میلادی کاربران می توانند از طریق وبسایت DEFCAD فایل های مربوطه را برای پرینت سلاح مورد علاقه خود دانلود نمایند.

لازم به ذکر است که داده های مذکور از سال ۲۰۱۳ روی وبسایت مورد اشاره قرار گرفته بود، اما شکایت های متعدد سبب شد که این سایت چندین سال خارج از دسترس باشد. حال با پیروزی اخیر Defense Distributed در دادگاه بالاخره شاهد انتشار نقشه های مورد اشاره خواهیم بود.

پرینت سه بعدی اسلحه

شکایت ها از کمپانی مذکور به این بهانه بود که انتشار نقشه های طراحی سلاح می تواند قوانین محدود کننده قاچاق اسلحه را نقض نماید. ضمن این که وزارت کشور آمریکا مدعی شده بود که اسلحه کمری «Liberator» که نخستین بار نقشه های آن در وبسایت DEFCAD قرار گرفت (و بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شد)، یک کالای صادراتی محسوب شده و نمی بایست در داخل کشور در دسترس قرار بگیرد.

پرینت سه بعدی اسلحه

حالا و پس از سه سال درگیری حقوقی و قانونی، نقشه های مورد بحث از روز ۱ آگوست ۲۰۱۸ (۱۰ مرداد) به رایگان روی سایت DEFCAD قرار خواهند گرفت. حال باید دید با قانونی شدن پرینت سه بعدی سلاح در کشور آمریکا، واکنش مردم و دولت ها در دیگر کشورهای دنیا چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    اینجا هم هستند تو فکر چرا فیلترینگ

مطالب پیشنهادی