ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

محبوب‌ترین بین ایرانی‌ها: چه بازی‌هایی بیشترین نصب فعال را در کافه بازار دارند؟

کافه بازار با بیش از 35 میلیون کاربر، محبوب‌ترین فروشگاه اپلیکیشن در داخل کشور است و با توجه به رکوردشکنی‌های اخیر بعضی محصولات موجود در این مارکت به نظر می‌رسد که روز به روز کاربران بیشتری ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

کافه بازار با بیش از 35 میلیون کاربر، محبوب‌ترین فروشگاه اپلیکیشن در داخل کشور است و با توجه به رکوردشکنی‌های اخیر بعضی محصولات موجود در این مارکت به نظر می‌رسد که روز به روز کاربران بیشتری به آن می‌پیوندند. به همین خاطر هم آمارهای این فروشگاه می‌توانند دیدی کلی از سلیقه مخاطب را در اختیار قرار بدهند.

هفته گذشته مطلب «پردانلودترین بازی‌های گوگلی پلی» را کار کردیم و حالا در ادامه همین موضوع، این بار سراغ محبوب‌ترین عناوین ایرانی فروشگاه کافه بازار رفته‌ایم. البته برخلاف پلی استور که میزان دانلود بازی‌ها را در صفحه هر بازی مشخص می‌کند، کافه بازار سیاستی متفاوت پیش گرفته و تعداد نصب فعال اپلیکیشن‌ها را به مخاطب نشان می‌دهد.

در واقع تنها گوشی‌هایی که همچنان بازی را نصب دارند، شامل آمارهای بازار می‌شوند و بنابراین ممکن است در گذر زمان میزان نصب فعال بازی‌ها کاهش نیز پیدا کند. در حال حاضر که این مطلب را می‌نویسیم، ده بازی در کافه بازار توانسته‌اند به رکورد بیش از یک میلیون نصب فعال برسند و اگر می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید.

آمیرزا

  • بازی آنلاین است
  • نصب فعال: بیش از پنج میلیون

یک ماه پیش که مقاله «بهترین بازی‌های پازل کلمات روی موبایل» را نوشتیم، بخش مربوط به آمیرزا اینگونه شروع کردیم: آمیرزا با بیش از 4 میلیون نصب فعال نشان داده که در سبک کلمات، نخستین گزینه برای خیلی از ایرانی‌ها است. در همین مدت بازی یک میلیون نصب فعال دیگر را نیز برای خود ثبت کرد و حالا ساخته نردبان اندیشه با بیش از 5 میلیون کاربر خود نه تنها موجی جدید از بازی‌های پازل کلمات ایرانی را به وجود آورده بلکه توانسته نامش را در بازار بازی‌های ویدیویی ایران هم ثبت کند.

آمیرزا

آمیرزا

سازنده: نردبان اندیشه فردا قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 30.1 مگابایت زبان:

Clash of Clans

  • بازی آنلاین است
  • نصب فعال: بیش از سه میلیون

اگرچه میزان دانلود نسخه اندروید کلش رویال از کلش آو کلنز بیشتر است اما وقتی که صحبت از نصب فعال بازی‌ها در کافه بازار به میان می‌آید، اثر قدیمی‌تر سوپرسل با اختلافی تقریبا سه برابری جلو می‌افتد. نزدیک به شش سال از عرضه کلش آو کلنز می‌گذرد و در این مدت فنلاندی‌ها با پشتیبانی خیلی خوب خود از بازی نه تنها توانستند طرفداران قدیمی را جذب کنند بلکه بازیکن‌های جدیدتری را نیز به سمت اثر محبوب خود کشاندند.

Clash of Clans

Clash of Clans

سازنده: Supercell قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 133.3 / 98.3 مگابایت زبان:

Swipe Brick Breaker

  • بازی آفلاین است
  • نصب فعال: بیش از دو میلیون

در یک دوره کوتاه بازی‌های آرکید شبیه به BBTAN محبوبیت خیلی زیادی پیدا کردند و چه در فروشگاه‌های خارجی و چه در مارکت‌های داخلی عناوین مشابه گوناگونی را می‌توانستید بیابید. در این بین Swipe Brick Breaker بیشتر از بقیه توانست دل بازیکن‌های ایرانی را ببرد و با توجه به میزان نصب فعال بازی، انگار همچنان کاربران زیادی وقت خود را پای این عنوان می‌گذرانند. در این بازی باید با استفاده از توپ ها، جسم ها را از بین ببرید و رکورد بزنید.

Swipe Brick Breaker

Swipe Brick Breaker

سازنده: Monthly 23 قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 65 / 20 مگابایت زبان:

Clash Royale

  • بازی آنلاین است
  • نصب فعال: بیش از یک میلیون

فقط بازیکن‌های خارجی معتاد کلش رویال نیستند و در ایران نیز کاربران زیادی وقت خود را پای ساخته سوپرسل می‌گذرانند. به خاطر محبوبیت زیاد کلش رویال بین گیمرهای ایرانی، در جریان لیگ بازی‌های رایانه‌ای 96 بازی به همراه کوییز آف کینگز جزو عناوین حاضر در مسابقات بود و بازیکن‌ها می‌توانستند با یکدیگر به رقابت در این عنوان بپردازند. سوپرسل یک ماه پیش عنوان جدیدش را با نام «برول استارز» (Brawl Stars) منتشر کرد و حالا باید دید این بازی چه سرنوشتی در بازار داخل خواهد داشت.

Clash Royale

Clash Royale

سازنده: Supercell قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 119 / 93.9 مگابایت زبان:

باقلوا

بازی ایرانی

  • بازی آفلاین است
  • نصب فعال: بیش از یک میلیون

نزدیک به سه سال از عرضه باقلوا می‌گذرد و با وجود اینکه استودیوی «نردبان اندیشه» این روزها بیشتر درگیر آمیرزا است اما آن‌ها همچنان ساخته قدیمی خود را فراموش نکرده‌اند. همین پشتیبانی خوب در کنار محبوبیت زیاد سبک کلمات در ایران باعث شد تا باقلوا بعد از مدت‌ها همچنان پای ثابت پرطرفدارترین بازی‌های کافه بازار باقی بماند. گیم پلی باقلوا خیلی ساده است؛ با حروف درهمی که کنار یکدیگر قرار دارند کلمات معنی‌دار بسازید.

باقلوا

باقلوا

سازنده: نردبان اندیشه قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 52.4 مگابایت زبان:

بازی فندق

بازی فندق

  • بازی آفلاین است
  • نصب فعال: بیش از یک میلیون

پیش از اینکه آمیرزا با رکوردشکنی‌هایش تکانی به بازار بازی‌های ایرانی بدهد، این بازی فندق بود که به عنوان نخستین اثر با کیفیت شبیه به Word Cookies توانست بازیکن‌های زیادی را جذب خود بکند و ترکیبی سرگرم‌کننده از «بازی» و «چالش ذهن» را روی تلفن‌های هوشمند به وجود بیاورد. همین انتشار زودتر فندق هم باعث شد تا بازی جا پای خودش را در بازار داخل ثبت کند؛ بعد از عرضه آمیرزا خیلی از بازی‌های مشابه حتی با کیفیت بالای خود باز نتوانستند آنگونه که باید طعم موفقیت را بچشیدند.

بازی فندق

بازی فندق

سازنده: پلاس ناین گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 33.9 / 28.3 مگابایت زبان:

Score! Hero

Score! Heroes

  • بازی آفلاین است
  • نصب فعال: بیش از یک میلیون

بین بازی‌های ورزشی Score! Hero محبوب‌ترین عنوان کنونی کافه بازار است و در رتبه دوم هم Soccer Stars با پانصدهزار نصب فعال قرار دارد. در Score! Hero باید با استفاده از ژسچرهای حرکتی پاسکاری کنید و وقتی موقعیت را مناسب دید، به حریف گل بزنید. در واقع در بازی خبری از دکمه‌های فراوان برای سرعت، پاس و شوت نیست و بازیکن‌ها هم خودشان حرکت می‌کنند. بنابراین تنها با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه لمسی، پاس می‌دهید و گلزنی می‌کنید.

Score! Hero

Score! Hero

سازنده: First Touch قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 97.07 / 171.1 مگابایت زبان:

 

آنجلا سخنگو (My Talking Angela)

  • بازی آفلاین است
  • نصب فعال: بیش از یک میلیون

در لیست پردانلودترین بازی‌های گوگلی پلی سبک نگهداری از حیوانات (Pet Games) چهار نماینده داشت و همین که بین پرطرفدارترین بازی‌های کافه بازار تنها یک بازی از این سبک وجود دارد ثابت می‌کند که دو هیچ از بقیه کشورها پیش هستیم. آنجلا سخنگو با حفظ همان ویژگی‌های اصلی بازی‌های مشابه سعی کرده با تغییراتی کوچیک یک تجربه دخترونه‌تر به وجود بیاورد. بنابراین در کنار غذا دادن، بازی کردن و حمام بردن گربه مجازی داستان می‌توانید او را آرایش کنید یا اگر خواستید لباس‌ جدید بخرید.

My Talking Angela

My Talking Angela

سازنده: Outfit7 Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 504.5 / 100 / 421 مگابایت زبان:

کوییز آو کینگز (Quiz of Kings)

  • بازی آنلاین است
  • نصب فعال: بیش از یک میلیون

خوب رسیدیم به پدیده سال 96 که با توجه به گزارشات، فقط در سال گذشته بازیکن‌ها نزدیک به یک میلیارد مسابقه در آن انجام دادند؛ Quiz of Kings با ترکیب «سرگرمی» و «یادگیری» توانسته مخاطبینش را به مقوله آموزش معتاد کند و با تغییرات مثبتی نیز که بازی در ابتدای عرضه به خودش دیده، هر روز بازیکن‌های بیشتری به سمت این عنوان جذب می‌شوند. در زمینه عناوین تمام آنلاین ایرانی Quiz of Kings با بیش از یک میلیون نصب فعال اختلاف خیلی خوبی با رقبایش دارد.

بازیکنی که روزانه ۱۲ ساعت پای Quiz of Kings می‌گذراند: کاملا ارزشش را داشت

Quiz of Kings (بازی آنلاین و گروهی)

Quiz of Kings (بازی آنلاین و گروهی)

سازنده: Quiz of Kings قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 33 / 51.3 مگابایت زبان:

Candy Crush Saga

  • بازی آفلاین است
  • نصب فعال: بیش از یک میلیون

کسانی که کندی کراش را تجربه کرده‌اند دو دسته اند: آن هایی که معتاد بازی شده‌اند و کسانی که نمی‌دانند چرا بازیکن‌ها به این عنوان لقب اعتیادآور را داده‌اند. کندی کراش بعد از Subway Surfers پرطرفدارترین بازی گوگل پلی است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این عنوان بتواند به دومین بازی میلیاردی پلی استور از لحاظ تعداد دانلود تبدیل شود. همانند بقیه عناوین سبک «جورکردنی» (Match 3) در اینجا باید اشکال مشابه را کنار یکدیگر قرار داده و امتیاز بگیرید.

Candy Crush Saga

Candy Crush Saga

سازنده: King قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 68.8 / 58 / 53.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rad
    rad | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    سلام محمد کریمی جان . یک پیشنهاد دارم برات . شایدم خودت الان داری بازی میکنی . War Robots

    • Syiamak Bahari
      Syiamak Bahari | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

      بهترین بازی اندروید بدون شک همین Warrobot هستش خوبیش اینه مث کلش بچه مچه ها بازی نمیکنن و خزش نکردن

      • rad
        rad | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

        خودم با آی او اس بازی میکنم . آره دقیقا اصلا بچه بازی نیست

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۹ تیر ۱۳۹۷

      سلام، خیلی وقت پیش یه معرفی ازش داشتیم. جدیدا بازیش نکردم و نمی دونم چه تغییراتی تو این مدت داشته. اگر شد حتما تجربش می کنم، ممنون از پیشنهادت

مطالب پیشنهادی