ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات بیشتر از سیستم عامل Fuchsia گوگل؛ جایگزینی برای اندروید و کروم

تا به امروز شایعات گوناگونی درباره سیستم عامل «Fuchsia» گوگل شنیده ایم. در نخستین شایعات گفته شد که این سیستم عامل قرار است جایگزین اندروید شود. بعد از این شنیدیم که قرار است سیستم عامل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

تا به امروز شایعات گوناگونی درباره سیستم عامل «Fuchsia» گوگل شنیده ایم. در نخستین شایعات گفته شد که این سیستم عامل قرار است جایگزین اندروید شود. بعد از این شنیدیم که قرار است سیستم عامل های اندروید و کروم را یکپارچه کند. حالا در گزارش تازه خبرگزاری بلومبرگ آمده که تیم Fuchsia به شکل چشمگیری گسترش یافته و هدف گوگل، دیگر صرفاً جایگزینی آن به جای اندروید و کروم نیست؛ بلکه Fuchsia قرار است روی هر گجتی که ساکنین مانتین ویو می سازند به اجرا در آید.

در گزارش ها آمده که تیم Fuchsia حالا بیش از 100 کارمند دارد و به گفته اینسایدرها، Fuchsia OS در نهایت راه خود را به دیوایس های مبتنی بر اندروید و کروم، و نیز اسپیکرهای هوشمند و دیگر گجت های این چنینی باز خواهد کرد. نکته جالب درباره سیستم عامل در دست توسعه گوگل، تفاوت های بنیادین اش با اندروید است. این نرم افزار از فرمان های صوتی در هسته اش بهره می برد و چنین قابلیتی، صرفاً یک ویژگی ارزش افزوده مثل نمونه موجود در اندروید نخواهد بود.

علاوه بر این، Fuchsia به استفاده از کرنل لینوکس خاتمه داده و در عوض به Zircon روی می آورد؛ تصمیمی که برخی موانع قانونی استفاده اندروید از جاوا را از بین می برد اما در عین حال، ادغام با اکوسیستم اندروید را دشوار می کند. از دیگر قابلیت های Fuchsia OS می توان به تدابیر خاص حریم شخصی اشاره کرد که می توانند برای تجارت تبلیغات گوگل دردسرساز باشد.

اگرچه تمام این اطلاعات بسیار هیجان انگیز به نظر می رسند، اما در گزارش های اولیه آمده بود که روند توسعه و عرضه این سیستم عامل می تواند 5 سال به طول بینجامد. بنابراین به این زودی ها نباید منتظر نرم افزار جدید گوگل بود. هرچه نباشد اندروید و کروم از همین حالاً مجموعاً روی میلیاردها دستگاه به اجرا در می آیند و موفقیت Fuchsia در گرو جایگزین این اکوسیستم فراگیر شدن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی