ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ در هندوستان، فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند

واتس اپ در حال ایجاد تغییراتی است که بتواند جلوی اشاعه اخبار دروغ در محیط این اپلیکیشن را بگیرد. در همین راستا توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان پرطرفدار تصمیم گرفته‌اند که محدودیت‌های شدیدی برای فوروارد کردن پیام ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

واتس اپ در حال ایجاد تغییراتی است که بتواند جلوی اشاعه اخبار دروغ در محیط این اپلیکیشن را بگیرد. در همین راستا توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان پرطرفدار تصمیم گرفته‌اند که محدودیت‌های شدیدی برای فوروارد کردن پیام در گروه‌های بزرگ اعمال کنند.

غول پیام‌رسان‌ها این روزها به خاطر نقش پر رنگی که در تقویت تنش‌ها و افزایش خشونت در میانمار و هندوستان ایفا کرده، به شدت مورد انتقاد مردم و اصحاب رسانه قرار دارد. بنابراین اعمال محدودیت در فوروارد کردن پیام‌ها می‌تواند تا حدی در کاهش این انتقادات مؤثر باشد. هر چند واتس اپ و شرکت مادرش فیسبوک منتقدان سرسختی دارند که این دو سرویس را کاملا مخرب می‌دانند و احتمالا به این سادگی‌ها تسلیم نمی‌شوند.

نقشه واتس اپ، همانطور که در پست وبلاگی خود اعلام کرده محدود کردن «تعداد» نفراتی است که می‌توانند به فوروارد کردن پیام‌ها بپردازند. در واقع با این تصمیم فراگیر شدن اطلاعات کذب بسیار دشوار می‌شود.

کاربران واتس اپ از این به بعد هر پیام را حداکثر می‌توانند به ۲۰ نفر فوروارد کنند

در همین راستا اعلام شده که کلیه کاربران واتس اپ در سراسر دنیا، از این به بعد هر پیام را حداکثر می‌توانند به ۲۰ نفر فوروارد کنند. این محدودیت در هندوستان بسیار شدیدتر است و ساکنان این کشور نهایتا قادر به فوروارد کردن یک پیام برای ۵ نفر هستند. همچنین گزینه «فوروارد سریع» هم برای هندی‌ها از میان برداشته شده است.

اگر چه اعمال محدودیت برای فوروارد کردن پیام‌ها به تنهایی نمی‌تواند از تنش‌ها در هندوستان بکاهد، ولی بدون شک در آن تأثیرگذار است. اگر پیگیر اخبار سیاسی بوده‌اید، احتمالا می‌دانید که این روزها نشر سریع اخبار کذب و گمراه‌کننده در فضای واتس اپ منجر به کشته شدن صدها نفر در کشورهایی همچون سریلانکا و میانمار شده و همین موضوع خشم و ناراحتی مردم این کشورها را برانگیخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی