ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوریلا گلس DX و +DX برای ابزارهای پوشیدنی معرفی شدند

کمپانی Corning اخیراً کنفرانسی خبری برگزار و در جریان آن از «گوریلا گلس 6» رونمایی کرد. اگرچه گوریلا گلس 6 مقاوم ترین محافظ شیشه ای ساخته شده به دست Corning است اما به صورت خاص ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

کمپانی Corning اخیراً کنفرانسی خبری برگزار و در جریان آن از «گوریلا گلس 6» رونمایی کرد. اگرچه گوریلا گلس 6 مقاوم ترین محافظ شیشه ای ساخته شده به دست Corning است اما به صورت خاص برای دیوایس های بزرگ تر مثل اسمارت فون ها توسعه یافته است.

برای پوشیدنی های کوچکتر مثل اسمارت واچ ها، مصرف کنندگان نیازمند محافظی هستند که در برابر خط و خش مقاوم باشد، در برخورد با اشیای سخت نشکند و هنگام برخورد نور با شیشه، بازتاب چندانی نداشته باشد. اینجاست که تکنولوژی های جدید Corning، یعنی گوریلا گلس DX و +DX از راه می رسند.

گوریلا گلس های DX و +DX از تکنولوژی ضد بازتابی بهره می برند که مشاهده اطلاعات به نمایش درآمده روی نمایشگر زیر شیشه را راحت تر می کند. و از آن جایی که Corning می داند کاربران معمولاً رفتاری بی مهابا تر با پوشیدنی ها در قیاس با سایر گجت های الکترونیکی دارند، یک لایه ضد خش اضافه نیز به محافظ شیشه ای خود اضافه کرده است.

به گفته Corning، هم گوریلا گلس DX و هم +DX تا 75 درصد بازتاب سطحی کمتر نسبت به شیشه های معمولی دارند. علاوه بر این به لطف مواد به کار گرفته شده، کنتراست این محافظ ها نیز تا 50 درصد بیشتر است. این قابلیت نه تنها مشاهده محتویات روی صفحه را راحت تر می کند، بلکه اجازه می دهد نور بیشتری از دستگاه پوشیدنی بازتاب شود؛ که در این صورت، با عدم نیاز به افزایش روشنایی تصویر، عمر باتری دیوایس هم افزایش می یابد.

تنها تفاوت معنادار میان گوریلا گلس DX و گوریلا گلس +DX این است که مدل پلاس، مقاومتی بالاتر در برابر خط و خش دارد. Corning می گوید مقاومت ترکیب شیشه در این مدل با «مواد جایگزین لوکس» برابری می کند و می توان حدس زد که اشاره این کمپانی، به شیشه یاقوت کبود است. متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری درباره این محافظ های تازه در دست نیست و نمی دانیم چه زمانی باید منتظر تجهیز پوشیدنی های هوشمند به آنها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی