ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن فروش گلف GTI را متوقف کرد

فولکس واگن مدل گلف GTI را از روی خط تولید خود خارج خواهد کرد. دلیل این کار را باید قوانین سخت گیرانه و جدید تست جهانی خودروهای سبک موسوم به WLTP که از ماه سپتامبر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۸

فولکس واگن مدل گلف GTI را از روی خط تولید خود خارج خواهد کرد. دلیل این کار را باید قوانین سخت گیرانه و جدید تست جهانی خودروهای سبک موسوم به WLTP که از ماه سپتامبر در سرتاسر اروپا اجباری می شود عنوان کرد.

تنها مدل GTI که در حال حاضر به فروش می رسد نسخه Performance خواهد بود که 1465 پوند گران تر از قیمت نسخه عادی با 29.930 پوند است.

این مدل توانایی تولید 242 اسب بخار قدرت از موتور 2 لیتری توربوشارژر را دارد.

فولکس واگن، گلف نسل هفتم موسوم به MK7 در مدل GTI را با قدرت 227 اسب بخار بازمعرفی کرده بود. از آن جا که نسل هشتم گلف در سال آینده معرفی خواهد شد نسل هفتم مدل GTI زمان بسیار کوتاهی برای دریافت هومولگیشن جدید و سازگار با استاندارد های  WLTP داشته است.

WLTP جایگزین سیستم آزمایشگاهی در سیکل رانندگی اروپایی موسوم به NEDC خواهد شد. این سیستم جدید شرایط را به دلیل این که خودرو باید در شرایط واقعی و جاده ای تست شود سخت تر خواهد کرد. به همین دلیل شرکت ها مجبور هستند تا با استفاده از فیلترهای مختلف، این محدودیت های جدید را پاس کنند.

2017_volkswagen_golf_gti_cs_s

با این کار تنها یک مدل GTI در بازار برای فروش موجود خواهد بود، البته در آینده نزدیک مدل TCR نیز برای فروش در نظر گرفته خواهد شد. این مدل با الهام از خودروهای تورینگ در تعداد به نسبت محدود تری به فروش خواهد رسید. مهم ترین تفاوت آن را باید در قدرت بیشتر موتور در حدود 286 اسب بخار قلمداد کرد.

WLTP دلیل اصلی کاهش قدرت مدل R گلف چهارچرخ متحرک بوده است. فولکس واگن مجبور شده است تا به میزان 10 اسب بخار قدرت را کاهش دهد و قدرت کلی این مدل به 296 اسب بخار رسیده است.

این اتفاق برای دیگر محصول مشابه گروه فولکس واگن یعنی سئات لئون کاپرا نیز افتاده است و قدرت موتور به 286 اسب بخار کاهش پیدا کرده است.

بی ام و نیز به دلیل همین قانون فروش مدل M3 F80 را از ماه آگوست جاری متوقف کرده است و باید تا سال آینده و معرفی نسل جدید سری 3 صبر کنیم.

مدل M4 نیز 2 ماه از بازار فروش خارج خواهد شد تا با هومولگیشن جدید WLTP به بازار برگردد. بی ام و اعلام کرده است که تا سال 2020 خبری از نسل جدید سری 4 نخواهد بود و به همین دلیل تصمیم به تطبیق پذیری مدل فعلی با قوانین جدید را گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی