ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نتایج جستجوی گوگل کلمه احمق دونالد ترامپ
تکنولوژی

وقتی گوگل در پاسخ به جستجوی کلمه «احمق» تصاویری از ترامپ را نشان می دهد

نتایج جستجوهای گوگل هر از چندگاهی خبرساز می شوند. به عنوان مثال نتیجه جستجوی کلمه «احمق» (idiot) در بخش تصاویر باعث خواهد شد تا این موتور جستجو عکس های متعددی از ترامپ رئیس جمهور آمریکا ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

نتایج جستجوهای گوگل هر از چندگاهی خبرساز می شوند. به عنوان مثال نتیجه جستجوی کلمه «احمق» (idiot) در بخش تصاویر باعث خواهد شد تا این موتور جستجو عکس های متعددی از ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به تصویر بکشد.

به نظر می رسد اعتراضات گسترده و جهانی به سیاست های یکی از جنجالی ترین رئیس جمهورهای تاریخ آمریکا و اعلام این اعتراضات در بسترهای مختلف مجازی، الگوریتم های جستجوی گوگل را وا داشته تا تصویر ترامپ را به عنوان یکی از مصادیق قطعی کلمه «احمق» در نظر بگیرند. گفته می شود که کمپین احمق خواندن تاجر نیویورکی برای اولین بار در وبسایت Reddit آغاز و سپس به سایر بسترها مجازی سرایت کرد.

گرچه این نتایج هوشمندی قابل تحسین الگوریتم های مخفی و ارزشمند گوگل را نشان می دهند، اما از طرفی گه گاه باعث دردسرهایی این چنینی برای غول دنیای تکنولوژی می شوند.

حدود دو سال قبل بود که یکی از توسعه دهندگان سیاه پوست افشا کرد قابلیتی مخفی در موتور جستجوی گوگل وجود دارد که سبب شده تصاویر او و دوستش در شبکه های اجتماعی با برچسب «گوریل» در نتایج جستجو پیدا شوند. گوگل بعد از این افشاگری ناچار به عذرخواهی و رفع مشکل مذکور شد. دردسر مشابهی نیز در سال ۲۰۰۹ و برای همسر باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا پیش آمد، چرا که با جستجوی نام او نخستین تصویر به نمایش درآمده کاریکاتوری نسبتاً توهین آمیز از او بود.

هنوز کاخ سفید و دفتر ترامپ به اخبار اخیر واکنشی نشان نداده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pod5g
    pod5g | ۳۰ تیر ۱۳۹۷

    بهتره قبل گزاشتن این خبر کلمه دیکتاتور رو به فارسی جستجو میکردی تا عمق فاجعه میومد دستت

  • herogame
    herogame | ۳۰ تیر ۱۳۹۷

    این نشون دهنده اوج آزادی بیانه که میشه خیلی راحت حرفارو زد، اگه اینجا هم جواب اعتراض رو با گلوگه نمیدادن نتایج گوگل تغییر میکرد

  • مجید
    مجید | ۳۰ تیر ۱۳۹۷

    بابا ترامپ که خوبه، داره روز به روز اوضاع آمریکا رو از همون که بوده بهتر میکنه! بجاش باید عکس رئیس جمهور ما رو بزارن که اوضاع مون اینه! البته اگر امثال دیجیاتو بزارن نظر من منتشر بشه!

مطالب پیشنهادی