ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره اینترنتی فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک ساخت ماهواره اینترنتی جدیدی را تایید کرد

به نظر می رسد که فیسبوک واقعا مشغول ساخت یک ماهواره اینترنتی است. طبق اسناد تازه ای که اخیرا نشریه وایرد از FCC به دست آورده این شبکه اجتماعی هم اکنون روی یک پروژه ماهواره ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

به نظر می رسد که فیسبوک واقعا مشغول ساخت یک ماهواره اینترنتی است. طبق اسناد تازه ای که اخیرا نشریه وایرد از FCC به دست آورده این شبکه اجتماعی هم اکنون روی یک پروژه ماهواره ای تازه کار می کند که ارتباطات اینترنتی پهن باند را در اختیار «نواحی محروم و نیمه محروم» دنیا قرار می دهد.

این اسناد که با استناد به قانون آزادی اطلاعات آمریکا از FCC درخواست شده اند حاوی جزئیات مربوط به تبادل چندین ایمیل میان مقامات FCC و فیسبوک هستند که بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ رد و بدل شده اند. در پیام های سال ۲۰۱۸ نمایندگان فیسبوک ظاهرا به درخواستی اشاره کرده اند که به یک ماهواره اینترنتی کوچک موسوم به آتنا اشاره دارد.

اوایل امسال نیز شایعاتی منتشر شد دال بر آنکه این شرکت روی یک پروژه ماهواره ای دیگر کار میکند. در آن زمان موسسه مهندسان برق و الکترونیک به اسنادی از FCC دست یافته بود که به ماهواره آتنا اشاره داشتند و آن ماهواره نیز در ظاهر به فیسبوک تعلق داشت

بد نیست اشاره کنیم که فیسبوک پیشتر هم فعالیت هایی در زمینه ساخت تکنولوژی های ماهواره ای مرتبط با اینترنت داشته. قبلا قرار بر این بود که غول شبکه های اجتماعی دنیا تا سال ۲۰۱۶ میلادی بخش هایی از آفریقا را تحت پوشش شبکه اینترنتی ماهواره های خود قرار دهد.

این شرکت سرمایه گذاری های هنگفتی را هم برای فراهم نمودن دسترسی ساکنین نواحی محروم از امکانات دنیا به ارتباطات پهن باند انجام داده و در همین راستا یک پهپاد انتقال سیگنال های اینترنتی به نام آکیلا را مورد آزمایش قرار داد که متاسفانه این پروژه راه به جایی نبرد و اوایل امسال خبر کناره گیری فیسبوک از آن منتشر شد.

اما شرکت تحت مدیریت زاکربرگ در کنار هدف خیرخواهانه اش برای متصل نمودن مردم سراسر دنیا به اینترنت و خدمت رسانی به بخش های دورافتاده یک استراتژی مهم کاری را دنبال می کند. این شرکت که هم اکنون بالغ بر دو میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد در اصل به دنبال راه های مبتکرانه ای نظیر ساخت ماهواره اینترنتی است تا کاربران جدیدی را برای خود دست و پا کند و همچنان به روند رشدش ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی