ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پایان خوش برای مالک تسلا مدل 3 که با خودرویش چپ کرده بود

سال 2018 چندان خوشایند شرکت تسلا نمی باشد و این شرکت درگیر مسائل حاشیه ای به نسبت بزرگی در این سال شده است. یکی از این مسائل حاشیه ای شرایط بد و تولید بیش از ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

سال 2018 چندان خوشایند شرکت تسلا نمی باشد و این شرکت درگیر مسائل حاشیه ای به نسبت بزرگی در این سال شده است. یکی از این مسائل حاشیه ای شرایط بد و تولید بیش از حد کم تسلا مدل 3 است. به علاوه سیستم اتوپایلوت این خودرو نیز در بسیاری از تصادفات به عنوان مقصر اصلی جرم شناخته شده است.

در میان اخبار مربوط به تصادف و حوادث خودروهای تسلا خبری که منجر به چپ شدن کامل محصولات این شرکت شده باشید در دسترس نبود که به تازگی خبر از چپ شدن یکی از محصولات این کمپانی نیز به گوش می رسد.

به طور معمول چپ کردن خودروهای الکتریکی کار آسانی نیست. دلیل اصلی این موضوع مربوط به باتری های بزرگ و سنگین در بخش زیرین این دسته از وسایل نقلیه است. این مسئله باعث می شود تا مرکز ثقل خودرو های الکتریکی پایین تر رفته و چپ شدن آن ها تقریبا غیرممکن باشد.

در ماه می گذشته تسلا در ویدیویی به ما نشان داد که چپ کردن مدل x این شرکت به چه میزان سخت بوده و تقریبا غیر ممکن است.

هرچند تسلا به واسطه موفقیت در تست های ایمنی ادعا می کرد که چپ کردن خودروهای تولیدی اش تقریبا غیر ممکن است اما واقعیت این است که در انتها باید یک احتمال کمی را برای رخ دادن این اتفاق در نظر گرفت. گفته می شود که یک نمونه تسلا مدل s در اواخر سال 2016 میلادی چپ کرد. حالا یک تسلا مدل 3 جدید نیز دچار این حادثه شده و چندین بار پس از چپ شدن به دور خود چرخیده است.

تصاویر منتشر شده، نشان می دهد که آسیب جدی به بخش جلویی خودرو وارد شده است. به گونه ای که چرخ سمت راننده با برخورد به بلوک های وسط بزرگراه کاملا کنده شده است. اما مسئله جالب کابین خودرو است که طبق عکس های منتشر شده، آسیب خاصی ندیده و کاملا سالم به نظر می رسد.

Tesla Model S Involved in New Deadly Crash (2)

گفته می شود که ایربگ های خودرو به خوبی از راننده مراقبت کرده اند. همچنین ایربگ زیر فرمان نیز نقش شایانی در مراقبت از او داشته است. همانطور که مشاهده می کنید شیشه ها کاملا شکسته شده اند امابه داخل کابین نفوذ پیدا نکرده اند.

Tesla Model S Involved in New Deadly Crash (3)

همسر راننده خودرو توانسته با پاهای خود از خودرو خارج شود و پس از تصادف تنها چند شکاف سطحی برداشته است. این کبودی ها و شکاف ها تنها از برخورد بدن او با ایربگ ها حادث شده است.

تسلا مدل 3

در حال حاضر هنوز نمرات تست ایمنی NHTSA تسلا مدل 3 منتشر نشده است اما به طور معمول با توجه به دریافت 5 ستاره ایمنی از سوی مدل S و X باید این انتظار را داشت که ارزان ترین محصول تسلا هم بتواند نمره خوبی با توجه به پشت سر گذاشتن چنین تصادف سنگینی دریافت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳۰ تیر ۱۳۹۷

    یعنی اگه ایربگ هارو از داخل ماشین جمع کنن و شیشه هارم عوض کنن،اصلا نمیفهمی ک چپ کرده?!!!

مطالب پیشنهادی