ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

۳۰ فیلم سینمایی بر اساس بازی‌ ها که به زودی اکران می‌شوند (قسمت اول)

یک قانون نانوشته کم کم دارد در هالیوود شکل می‌گیرد مبنی بر اینکه اگر یک بازی محبوب و پرطرفدار وجود دارد، علی القاعده باید فیلم سینمایی بر اساس بازی آن هم ساخته شود. در این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

یک قانون نانوشته کم کم دارد در هالیوود شکل می‌گیرد مبنی بر اینکه اگر یک بازی محبوب و پرطرفدار وجود دارد، علی القاعده باید فیلم سینمایی بر اساس بازی آن هم ساخته شود. در این مطلب نگاهی داریم به 30 فیلم سینمایی که اعلام شده در حال ساخت هستند و برخی از آنها تاریخ مشخص اکران دارند و برخی دیگر هنوز دقیقا معلوم نیست چه زمانی رنگ اکران را به چشم خود می‌بینند.

همگی بازی‌های حاضر در این فهرست یک زمانی، یک مکانی، توسط یک شخص معتبری زمزمه‌ای درباره ساخت فیلم سینماییشان به گوش رسانه‌ها شنیده شده اما درهرحال سیاست‌های هالیوود آنچنان هم پایدار و مشخص نیست و شاید برخی از این پروژه‌های سینمایی در آینده‌ای نامشخص کنسل شوند. ما گیمرها که عموما رنگ خوشی از فیلم‌های ساخته شده بر اساس بازی‌های محبوبمان ندیدیم، باشد که یکی از این ۴۰ کاندیدا بالاخره طلسم را بشکند و گیمرها را خوشحال کند.

شایان ذکر است که ترتیب بازی‌ها به صورت رندوم بوده تا دعوایی سر طرفداران بازی‌ها صورت نگیرد! اعداد و ارقام و رتبه‌بندی در این لیست جایگاهی ندارد و به ترتیب حروف الفبای انگلیسی آن ها را چیدیم.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۱- Altered Beast - زمان اکران: نامشخص

اگراز گیمرهای قدیمی‌تر باشید این بازی را به خاطر می‌آورید، عنوانی که در سال ۲۰۰۵ بار دیگر برای کنسول پلی استیشن ۲ هم بازسازی شد اما نسخه اصلی آن در سال 1988 برای کنسول سگا عرضه شد و به همان شکل و فرمت چندین و چندین بار در پکیج‌های مختلف بازی‌های کلاسیک سگا برای کنسول‌های نسل جدید هم عرضه شده است. البته یک نسخه 3D شده از بازی برای کنسول دستی نینتندو 3DS ساخته شد که در زمان خود فروش خوبی (علی الخصوص در ژاپن) داشت. بازی یک اکشن Beatem Up با حال و هوای اساطیری دارد و دو سال پیش چراغی سوسوکنان برای ساخت فیلمش روشن شده است.

دو کمپانی Sega’s production arm و Circle اعلام کردند که فیلمی در حال ساخت از این بازیست و بعدتر اعلام شد که با اوان کالفین (تهیه کننده سینمایی که البته کارنامه گوهرباری هم ندارد) قرار شده تا یک سریال انیمیشنی تلویزیونی هم بر اساس دنیای بازی ساخته شود.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۲- Angry Birds 2 - زمان اکران: ۳۰ شهریور سال 1398

نخستین انیمیشن برگرفته از بازی پرندگان خشمگین با استقبال نسبتا خوبی در سینماها مواجه شد (۷۳ میلیون دلار بودجه در برابر 353 میلون دلار فروش مساویست با سودخالص) و کمپانی سونی که آنچنان در زمینه انیمیشن سازی نتوانسته بدرخشد، تصمیم گرفته آن را تبدیل به یک فرنچایز کند. (موفق ترین اثر دنباله‌دار انیمیشنی سونی هتل ترانسلوانیاست)

تاریخ دیرهنگام عرضه قسمت دوم اما کمی ماجرا را خطری کرده چرا که همین الان هم محبوبیت بازی‌های Angry Birds چندان مثل گذشته نیست، ولی در هر حال به نظر می‌رسد سونی و Rovio (سازنده بازی‌های این سری) معتقدند که می‌توانند بار دیگر موفقیت قسمت اول را تکرار کنند و البته بسیاری از پتانسیل‌ها و کاراکترهای کنونی بازی‌ها در قسمت اول جا مانده‌اند، پس شاید بیراه هم نمی‌گویند.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۳-Borderlands - زمان اکران: نامشخص

فیلمی بر اساس بازی محبوب Gearbox و Take two در حال ساخت است و این موضوع از سال ۲۰۱۵ اعلام شده ولی تا امروز پروژه چندان پیش نرفته است. فعلا مشخص است که استودیوی فیلمسازی Lionsgate (که آثار خوبی چون سری اره و جان ویک و بازی‌های گرسنگی و... را در کارنامه هنری‌اش دارد) قصد دارد پاندورا را برایمان به تصویر بکشد. «آوی آٰراد» تهیه کننده هالیوودی که ساخته شدن سری مردان ایکس تاحدودی مدیون اوست، در پروژه شرکت دارد و Oren Uriel هم فیلمنامه نویسی کار را برعهده گرفته است. اعلام شده که حال و هوای فیلم شبیه به اثر سینمایی مدمکس خواهد بود و البته اسانس کمدی هم به آن اضافه خواهد شد. همچنین فیلم درجه R (بزرگسالان) خواهد داشت.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۴-Call of Duty Movie - زمان اکران:نامشخص

Stefano Sollima قصد دارد این فیلم را بسازد و از حضور بازیگران چون تام هاردی و کریس پاین به عنوان بازیگران مد نظرش برای فیلم نام برده است. استودیوی فیلمسازی Activision Blizzard Studios عقیده دارد که فیلم‌ Call Of Duty‌ می‌تواند اولین فیلم در ژانر جنگی باشد که یک دنیای سینمایی اختصاصی خودش را داشته باشد (چیزی شبیه به جهان مارول و دی‌سی و... در عالم حاضر سینما)

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۵-Contra - زمان: اکران نامشخص

بازی های کنترا که در ایران با نام راکی-رمبو هم شناخته می‌شود، جزو معدود فرنچایزهایی هستند که هنوز ناشر آن Konami بی‌عقلی نکرده و سرتاپایش را نابود کند (یاد سایلنت هیل و متال گر سولید بخیر) فیلم البته توسط هالیوود ساخته نمی‌شود یک کمپانی چینی به اسم China’s Starlight Media قصد تولید آن را دارد و تیزری هم برای طرفداران تهیه کرده است.

 

بیل ریزر و لنس بین، دو قهرمان سری کنترا (بله همان‌ها که ما میگفتیم راکی رمبو!) قرار است به سینما بیایند و چنین خلاصه داستانی هم از سوی استودیوی فیلمسازی برای افسانه آنها ارائه شده است: یک  شهاب سنگ عظیم در یک جزیره خالی از سکنه توی دریای جنوب چین سقوط می‌کند و ۲۹ سال بعد دو کماندوی آمریکایی مامور می‌شوند تا بروند و آنجا را کند و کاو کنند.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۶-Dante's Inferno  زمان اکران:نامشخص

با اینکه انیمیشنی بر اساس این بازی ساخته شد، اما در سال ۲۰۱۳ اعلام شده بود که فیلمی زنده با اقتباس از بازی مذکور هم در حال ساخت است و Fede Alvarez کارگردان آن خواهد بود. اما سکوت خبری فعلا کمی امیدها را برآب ساخته و در آخرین اخبار سال گذشته بود که آلوارز کارگردان اعلام کرد هنوز هم پروژه سینمایی این اثر در جریان است و تاکید کرد که وفاداری فیلم بیشتر از آنکه به بازی باشد، به کتاب‌های سه گانه دوزخ و بهشت و برزخ دانته خواهد بود.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۷-Detective Pikachu -  زمان اکران: ۲۵ اردیبهشت 98 

ژاپنی‌ها و علاقمندان به آثار ژاپنی عادت جالب و البته شاید عجیبی دارند و آن ساخت یک سری فرعی از فرنچایزهای معروف در ژانر کارآگاهیست. انیمه و بازی‌ محبوب پوکمون هم از این علاقه در امان نمانده و فیلمی زنده قرار است بر اساس این فرنچایز با نام کارآگاه پیکاچو (نام پوکمون اصلی این سری) توسط هالیوود ساخته شود. تاکنون بیش از ۲۰ انیمه سینمایی از پوکمون ساخته شده و برخی از آنها در گیشه‌های بین‌المللی هم به اکران در آمده‌اند و اکنون احتمالا بخاطر محبوبیت بیش از حد بازی Pokemon Go، هالیوود راضی شده فیلم بر اساس این سری بسازد.

راب لترمن (کسی که فیلم Goosebumps را سال گذشته ساخت) کارگردان است و رایان رینولدز (بازیگر ددپول) قرار است جای پیکاچو حرف بزند. کاترین نیوتن و ساموئل ال جکسون و احتمالا هیو جکمن هم از دیگر بازیگران فیلم هستند. بازی این فیلم چند هفته پیش برای کنسول 3DS عرضه شد و فروش خوبی در بازار را با خود به همراه داشت.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۸-The Division - زمان اکران:نامشخص

Ubisoft Motion Pictures (استودیوی فیلمسازی کمپانی بازیسازی یوبیسافت) تایید کرده که فیلمی از این سری در حال ساخت است و Stephen Gaghan (خالق فیلم های تریلر سیاسی همچون سیریانا و ترافیک) کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت.او پیش‌تر نویسندگی بازی Call of Duty: Ghosts را هم انجام داده و با دنیای بازی غریبه نیست. اخبار درز شده می‌گویند که جیک جیلنهال و جیسکا چستین برای نقش‌آفرینی در فیلم قرارداد امضا کردند.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۹-Duke Nukem - زمان اکران:نامشخص

جان سینا، کشتی‌کج‌کار معروف آمریکایی خبر ساخت این فیلم و نقش‌آفرینی‌ او در نقش دوک ناکم افسانه‌ای را داده ولی به نظر می‌آید که فیلم هم همانند آخرین بازی این سری که سال‌ها ساخت و عرضه‌اش طول کشید، دچار همین عارضه شده است. فیلم به احتمال قریب به یقین درجه بندی R(بزرگسال) خواهد داشت و هنوز کارگردان مشخصی ندارد.

فیلم سینمایی بر اساس بازی

۱۰- Dynasty Warriors - زمان اکران: فروردین 98

سری بازی دودمان جنگجویان عمری بیشتر از بیست سال دارد و نسخه جدید آن هم امسال توانست علی رغم مشکلات زیادی که داشت، بین هواداران خود انقلابی در سبک و سیاق این سری بازی ها ایجاد کند. ژانر این بازی توانسته تحولی در دنیای بازی باشد و بسیاری از فرنچایزهای مشهور را هم در عناوین فرعی خود به این سبک بازی روی آورده‌اند (مثلا سری زلدا با Hyrule Warriors و یا سری دراگون کوئست با Dragon Quest Heros و...)

سوزیکی آکیهیرو، تهیه کننده سری خبر از ساخت فیلم این بازی ها توسط استودیویی هنک کنگی به نام HMV Digital داد و اعلام شد که کارگردان آن روی چو خواهد بود.فیلم در چین و نیوزیلند فیلمبرداری شده و بازیگران در طی فیلمبرداری دچار صدمات جدی هم شدند. ساخت فیلم بیش از یک سال طول کشیده و قرار است تا یک سال آینده کارهای نهایی‌اش انجام شود تا به مرحله اکران برسد. آنطور که از تریلر فیلم برمی‌آید، این اثر به سبک و سیاق مبارزات درون بازی وفادار بوده و روح این سری را وارد داستان حماسی-تاریخی خود کرده است.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

Five Nights at Freddy's -۱۱ - زمان اکران:نامشخص

کریس کلمبوس (کارگردان فیلم‌های تنها در خانه و دو نسخه اول هری پاتر) نویسندگی و کارگردانی فیلم ترسناک Five Nights at Freddy's را برعهده دارد و این پروژه بیش از دو سال است که به جریان افتاده. اول قرار بود تا برادران وارنر و NEW LINE CINEMA فیلم را بسازند اما حالا فیلم به دست استودیوی کوچکتری به نام Blumhouse افتاده که البته در ژانر ترسناک ید طولانی در اختیار دارد (سری Insidious و Sinister و purge و.. از جمله تولیدات این شرکت هستند)

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۱۲- Fruit Ninja - زمان اکران:نامشخص

بازی Fruit Ninja از پرفروش‌ترین عناوین بازی‌های موبایل در دنیاست و رکورد یک میلیارد دانلود را پشت سر گذاشته است. بعد از ساخت و عرضه و البته موفقیت Angry Birds ساخت این بازی هم دور از ذهن نبود اما مشکل اینجاست که Fruit Ninja واقعا آنچنان داستان و کاراکترهای متنوع و... ندارد! در هر حال Chad Damiani که انیمیشن Gnomeo Juliet را نوشته مشغول نوشتن فیلمنامه برای فروت نینجاست و اعلام شده که فیلم ترکیبی از انیمیشن و سینمای زنده خواهد بود و نه به طور کامل یک انیمیشن.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۱۳-Gears of War - زمان اکران:نامشخص

Dylan Clark که سری جدید سیاره میمون‌ها را تهیه کرده در نقش تهیه‌کننده این فیلم قرار گرفته و shane salerno فیلمنامه‌نویس آن شده (فیلم آرماگدون مشهورترین اثریست که سالرنو نوشته است و همچنین آینده سری آواتار جیمز کامرون به او سپرده شده). یونیورسال هم پشت ساخت فیلم قرار دارد، استودیویی که پیش‌تر فیلم وارکرافت را تولید و عرضه کرد. قاعدتا فیلم با بودجه بالایی ساخته می‌شود و مشخص نیست که آیا خط داستانی بازی‌ها را پیش می‌گیرد یا داستانی را در کنار قصه اصلی روایت می‌کند.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۱۴-Just Cause - زمان اکران:نامشخص

سال گذشته اعلام شد که جیسون موموآ (که او را از گیم آف ترونز می‌شناسید) قراردادی بازی ایفاگری نقش اصلی در فیلم Just Cause امضا کرده است.Brad Peyton (کارگردان فیلم Rampage) که در آشوب سازی روی پرده سینما تبحر خاصی دارد به عنوان کارگردان در نظر گرفته شده و به خاطر رابطه خوب و او دواین جانسون (راک) احتمال حضور او هم در فیلم بالاست. فیلم توسط یک استودیوی چینی سرمایه گذاری شده ولی قرار است در ابعاد بین‌المللی ساخته و اکران شود.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌

۱۵-Last of Us - زمان اکران:نامشخص

بازی آخرین ما و داستان غنی آن باعث شد که از همان روزهای اولیه موفقیتش، چشم هالیوودی‌ها به آن بیفتد و قصد ساخت اثر سینمایی از روی آن را داشته باشند. خوشخبتانه ناتی داگ (سازنده این بازی و سری آنچارتد) هیچ وقت روی خوشی به سینما نشان نداده و موضع گیری‌های رسمی او در قبال آثار ساخته از روی بازی هایشان نسبتا منفیست. اما در هر حال در برابر سردمداران استودیوها و وسوسه پولسازی‌شان را نمی‌توان ایستاد و Sony subsidiary Screen Gems (همان استودیویی که سری فیلم های رزیدنت اویل را نیز ساخته) توانسته حقوق ساخت بازی را بگیرد.

فیلم سینمایی بر اساس بازی‌
خیلی ها می‌گویند فیلم لوگان تاحد زیادی از بازی آخرین ما در فضاسازی خود استفاده کرده بود

سام ریمی تهیه کننده اثر و همچنین نیل دراکمن (نویسنده اصلی بازی که قصد فیلمنامه نویسی کار را هم دارد) هر دو در آخرین اظهاراتشان بیان داشتند که ساخت فیلم دچار یک وقفه شده و آینده آن نامشخص است. به نظر می‌آید استودیو می‌خواهد بازخوردها در قبال بازی دوم را ببیند و سپس کلید روشن شدن پروژه سینمایی را دوباره فشار دهد.

قسمت دوم و نهایی این مطلب فردا منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

    انگری برد اگه داستانش جالب باشه بدک نیست ولی بقیشون از همین الان میشه حدس زد که یه افتضاح خواهند بود که حتی ارزش دیدن تریلرش رو هم نداره

  • rad
    rad | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

    تیتر میزدین یک مشت فیلم که به زودی اکران میشن ? بهتر بود

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

      وجه مشترک تمامی این فیلم‌ها اینست که اقتباسی از یک بازی‌ ویدئویی هستند

      • rad
        rad | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

        میدانم بابا ?

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

    ممنون بابت این مطلب.
    امیدوارم بعضی از موارد این لیست و (احتمالا) لیست فردا مثل فیلم Last of Us خوب از آب در بیان و به شهرت بازی گند نزنن.
    ---------------------------------------
    کاور مطلب چقدر نوستالژیکه! بازی The Movies از استودیو های لاین‌هد (مایکروسافت در سال 2016 پرونده این استودیو رو بست) که ایده مشابهش با اون کیفیت تا به امروز تکرار نشده و هرکس خواسته ایده بگیره تقریبا با شکست کامل مواجه شده.

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

      بازی the movies واقعا شاهکاری بود برای خودش.

  • sina. z
    sina. z | ۳۰ تیر ۱۳۹۷

    آقای پارساپور جان من خودت یه بار دیگه نگاه کن یه سری ویرایش داره مطلبت

مطالب پیشنهادی