ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه انتقال داده
تکنولوژی

همکاری بزرگان دنیای تکنولوژی برای تبادل آسان اطلاعات کاربران

گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و توییتر از استانداردهای « پروژه انتقال داده » سخن گفته اند که روش های جدیدی برای انتقال داده ها بین پلتفرم ها را فراهم می کند. گوگل تشریح کرده که پروژه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و توییتر از استانداردهای « پروژه انتقال داده » سخن گفته اند که روش های جدیدی برای انتقال داده ها بین پلتفرم ها را فراهم می کند.

گوگل تشریح کرده که پروژه مورد بحث برای کاربران این امکان را فراهم می کند که داده های خود را به طور مستقیم و بدون نیاز به دانلود و آپلود مجدد، به سرویس دیگری منتقل کنند. در حالی که فیسبوک و توییتر تنها به بیان بخش اصلی ایده اکتفا کرده اند، گوگل دقیق تر به موضوع پرداخته است.

نسخه فعلی این سیستم از انتقال داده های مرتبط با تصاویر، ایمیل ها، اطلاعات تماس، تقویم و وظایف به واسطه API هایی از گوگل، مایکروسافت، توییتر، فلیکر، اینستاگرام، SmugMug و میلک پشتیبانی می کند.

در بحث امنیت داده گوگل اعلام کرده خدماتی که برای انتقال داده به کار می روند به گونه ای کار می کنند که پیش از انتقال اطلاعات، نیاز به هویت سنجی هر حساب توسط شخص است و همچنین تمامی گواهینامه ها و اطلاعات کاربران رمزنگاری می شوند.

پروژه انتقال داده

علاوه بر این موارد، گفته شده که سرویس هایی که قصد دارند در پروژه انتقال داده ثبت نام کنند، می توانند از قابلیت های امنیتی فعلی خود بهره ببرند. این مسئله موجب می شود شرکت هایی که قصد ارائه قابلیت انتقال داده به کاربران خود را دارند با مشکلات کمتری مواجه شوند.

پروژه انتقال داده که اولین بار در سال 2017 کلید خورده، به صورت کد منبع باز طراحی شده و البته در مراحل اولیه خود قرار دارد. با این حال با حضور این شرکت های مطرح انتظار می رود شاهد رشد سریع آن بین پلتفرم های متفاوت باشیم.

اطلاعات کامل در قالب اوراق سفید در وبسایت اختصاصی پروژه انتقال داده موجود است. همچنین کدهای منبع باز پروژه در گیت هاب در دسترس است.

 

تماشا کنید: پلان؛ چرا فیفا توپ جام جهانی را هر بار تغییر می دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی