ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هارد دیسک وسترن دیجیتال
تکنولوژی

وسترن دیجیتال یکی از کارخانه تولید هارد دیسک خود را تعطیل می کند

وسترن دیجیتال کارخانه تولید هارد دیسک های خود در پتالینگ جایا در نزدیکی پایتخت مالزی را تعطیل خواهد کرد. دلیل این موضوع کمبود تقاضا برای هارد دیسک ها اعلام شده. وسترن دیجیتال در سال 1973 ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

وسترن دیجیتال کارخانه تولید هارد دیسک های خود در پتالینگ جایا در نزدیکی پایتخت مالزی را تعطیل خواهد کرد.

دلیل این موضوع کمبود تقاضا برای هارد دیسک ها اعلام شده. وسترن دیجیتال در سال 1973 این کارخانه را راه اندازی کرد و در سال 1994 خط تولید را به منظور ساخت هارد دیسک ها تغییر داد. پس از آن تعداد 13 هزار نفر در این کارخانه استخدام شدند. در سال 2011 نیز بخش تحقیق و توسعه با هزینه ای معادل با 1.2 میلیارد دلار تأسیس شد. البته اعلام شده که به کارکنانی که تحت تأثیر این تعطیلی قرار خواهند گرفت کمک خواهد شد.

پیش از این در سال 2016 شرکت HGST Technologies Malaysia از زیر مجموعه های وسترن دیجیتال کارخانه دیگری واقع در پنانگ مالزی را تعطیل کرده بود. به گفته تحلیلگران با تعطیلی کارخانه پتالینگ جایا، برای وسترن دیجیتال تنها دو مجموعه کارخانه تولید هارد دیسک باقی می ماند که هر دو در تایلند واقع هستند.

هارد دیسک وسترن دیجیتال
میزان هارد دیسک های عرضه شده توسط وسترن دیجیتال، سیگِیت و توشیبا بر حسب میلیون واحد. داده های مرتبط با سیگیت و وسترن دیجیتال دقیق است در حالی که در مورد توشیبا تخمین زده شده. در حالی که ظرفیت عرضه هارد دیسک در سال 2014 تعداد 550 میلیون بود، ولی تا سال 2017 این میزان به 400 میلیون واحد کاهش یافت.

سخنگوی این شرکت به وبسایت رجیستر اعلام کرده که قرار است تا اواخر سال 2019 کارخانه در پتالینگ جایا تعطیل شود. بنا بر گفته های او به علت تحولات بازار، رشد حافظه های فلش SSD و NAND و کاهش تقاضا برای هارد دیسک ها، وسترن دیجیتال قصد دارد کارخانه ای برای تولید SSD ها در پنانگ تأسیس کند.

وسترن دیجیتال اکنون به لطف سرمایه گذاری مشترک با توشیبا مجموعه ای متنوع از حافظه های SSD را عرضه می کند و می تواند به جای هارد دیسک ها، SSD های خود را به فروش برساند.

 

تماشا کنید: کامپیوتر یکپارچه اسمارت دسک با سه مانیتور و طراحی متفاوت رونمایی شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی