۱۰ عنوان از بهترین سریال های پخش شده در سال ۲۰۱۸ تاکنون [قسمت اول]

۱۰ عنوان از بهترین سریال های پخش شده در سال ۲۰۱۸ تاکنون [قسمت اول]

آیا بهترین سریال هایی سال ۲۰۱۸ تاکنون را می شناسید؟ اگر می خواهید یکی از سریال های جدید خارجی را برای دنبال کردن پیدا کنید بهتر است با ادامه مطلب همراه باشید. در گذشته ای نه چندان دور، تلویزیون و سریال های تلویزیونی بهترین سرگرمی برای دوران استراحت و آرامش بودند. بعد از یک روز سخت و پرتنش کاری به خانه رفته و سپس تلویزیون را روشن می کردید و به تماشای سریال مورد علاقه تان می نشستید. این روزها دوران اوج و به اصطلاح عصر طلایی تلویزیون است و انتظار می رود که تنها در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰۰ عنوان سریال تلویزیونی پخش شوند. رصد کردن چنین حجمی از سریال ها بسیار خسته کننده و البته غیرممکن است.

بهترین سریال های 2018

آنقدر سریال تلویزیونی برای تماشا کردن وجود دارد که حتی اگر تمام هفته را نیز برنامه ریزی کنید نمی توانید از عهده تماشای همه آن ها برآیید. با این وجود هنوز هم در یک عصر طلایی هستیم که سریال های ساختارشکنی مانند «سوپرانوها» (The Sopranos)، «شنود» (The Wire)، «گمشدگان» (Lost)، «بریکینگ بد» (Breaking Bad) و «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) را برای ما به ارمغان آورد.  سال ۲۰۱۸ نیز سال نسبتاً خوبی برای تلویزیون بود. امسال نیز چندین سریال خوب قدیمی بازگشته و برخی از سریال های جدید اما پرسروصدا با استقبال چندانی روبرو نشدند و از سریال پرطرفداری مانند «بازی تاج و تخت» نیز خبری نبود.

بهترین سریال های 2018

با این وجود در ماه های آتی باید منتظر سریال های پرطرفداری مانند «بهتره با سال تماس بگیری» (Better Call Saul) و «مردگان متحرک» (The Walking Dead) باشیم. با این وجود می خواهیم شما را با ۱۰ عنوان از بهترین سریال های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ آشنا کنیم که بدون شک از وقت گذاشتن برای تماشای آن ها پشیمان نخواهید شد.

۱۰- داستان ندیمه

بهترین سریال های 2018

اولین فصل از سریال پادآرمانشهری «داستان ندیمه» (The Handmaid’s Tale) از شبکه Hulu موفقیت بزرگی برای این شبکه بود و علاوه بر استقبال تماشاگران، مورد تمجید منتقدان نیز قرار گرفته و جوایز تلویزیونی متعددی را کسب کرد. در حالی که فصل دوم این سریال، داستان را به فراتر از آنچه که مارگارت اتوود در کتاب خود ترسیم کرده بود می برد همچنان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی چند سال اخیر تلویزیون به شمار می آید. اگر چه فصل دوم این سریال کمی ضعیف تر از فصل اول برنده جوایز متعدد امی است، اما علیرغم تلخی هایی که گاه تماشای ادامه داستان را سخت می کند، همچنان از جذابیت کافی برای وادار کردن تماشاگران به تعقیب ماجرای ندیمه برخوردار است.

بهترین سریال های 2018

از برخی جهات نیز فصل دوم این سریال بی نظیر ظاهر شده است. برای مثال نمی توانید در دنیای تلویزیون بازی بهتر و تاثیرگذارتری از نقش آفرینی الیزابت ماس در نقش جون پیدا کنید که حتی بدون باز کردن دهانش نیز حرف زده و چیزهای زیادی برای گفتن دارد. وی لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر با یوون استراهوفسکی هماهنگ می شود به نحوی که علیرغم انجام کارهای وحشتناکی از جانب شخصیت سرنا جوی، تماشاگران همچنان با او همزادپنداری کرده و او را دوست دارند.

بهترین سریال های 2018

در این فصل میدان دید دوربین وسیع تر شده و بیش از پیش تاثیرات زندگی در یک جامعه توتالیتر و تاثیر آن در تغییر شخصیت و رفتارهای انسان به تصویر کشیده می شود. داستان فیلم نیز بسیار تاثیرگذار، اغلب ترسناک و البته ناراحت کننده است به نحوی که حتی اگر نخواهید درگیر داستان سریال شوید نیز در ماجراهای آن غرق خواهید شد. همه می دانند که سریال «داستان ندیمه» یکی از بهترین سریال های چند سال اخیر تلویزیون بوده اما فصل دوم آن نیز بدون شک در میان بهترین سریال های سال ۲۰۱۸ قرار می گیرد.

۹- قتل جیانی ورساچه

بهترین سریال های 2018

قدرت «مردم بر علیه او جی سیمپسون» (The People v O.J. Simpson) همراه با بازیگران و کارگردانی فوق العاده آن باعث شد که داستان دادگاه او جی سیمپسون به زیبایی به تصویر کشیده شده و هر هفته ماجرا و قطعه ای جدید از داستان اضافه شود تا در نهایت کلیت ماجرا آشکار شد.

داستان «قتل جیانی ورساچه» (The Assassination of Gianni Versace) نیز می توانست با دنبال کردن این مدل که موفقیت و مقبولیت خود در میان طرفداران «داستان جنایی آمریکایی» (American Crime Story) نشان داده بود به موفقیتی قابل انتظار دست یابد اما این بخش از سریال دقیقاً عکس این روش موفق را انجام داده و همان ابتدا کار را با اصل ماجرا آغاز کرد و سپس در زمان به عقب می رفت تا نحوه شکل گیری این قتل و ماجراهای مربوط به شخصیت های دخیل را به تصویر بکشد.

بهترین سریال های 2018

این فیلم نه در مورد یک قتل بلکه در مورد نحوه ساختن یک قاتل است و سریال رایان مورفی به زیبایی موضوعات اجتماعی و فرهنگی را برجسته می کند که در نهایت باعث شد اندرو کونانان (با بازی لایق جایزه امی دارن کریس) در طغیان آدمکشی دیوانه وار خود جیانی ورساچه و تعدادی دیگر را به قتل برساند. این بخش اپیزودیک از سریال سفری هیجان انگیز به درون شخصیت کونانان را روایت می کند و کریس نیز بازی خارق العاده ای از خود ارایه داده که هم طبیعی و هم به شکل انسانی تراژیک است و به زیبایی عقاید همجسنبازهراسی و دیدگاه تند نسبت به افراد همجنس باز در طول دهه ۹۰ را به تصویر می کشد.

سریال «قتل جیانی ورساچه» سریالی منحصر به فرد، جذاب و با بازی ها و کارگردانی بی نقص است که بسیار با «مردم بر علیه او جی سیمپسون» بوده و اگر چه جذابیتی متفاوت از این سریال دارد اما به همان اندازه شایستگی وقت اختصاص داشتن را دارا بوده و یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۱۸ است.

۸- کیمی اشمیت شکست ناپذیر

بهترین سریال های 2018

تاکنون تنها نیمی از فصل پایانی سریال «کیمی اشمیت شکست ناپذیر» (Unbreakable Kimmy Schmidt) در اختیار طرفداران قرار گرفته و بخش دوم و پایانی نیز در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. با این وجود ۶ اپیزودی که در سال کنونی شاهد بودیم به اندازه فصول قبلی دیدنی و هیجان انگیز بودند. کمدی تینا فی و رابرت کارلاک یکی از جذاب ترین و کمیک ترین سریال های تلویزیونی  در سال های اخیر بوده است و در فصل چهارم نیز شاهد ادامه رگبار جوک های بامزه بودیم که ما را به یاد سریال «۳۰ راک» (۳۰ Rock) می اندازد و درک آن ها تنها با یک بار تماشا غیرممکن خواهد بود.

بهترین سریال های 2018

جدای از قهقه های تضمین شده، این سریال سورپرایزهای بدیع زیادی نیز در خود دارد هر چند در سال چهارم خود،  «کیمی اشمیت شکست ناپذیر» با مفاهیم عجیبی همراه شده است. برای مثال یکی از اپیزودهای این فصل یک فرمت مستند مربوط به قتلی واقعی را ارایه می دهد و در اپیزودی دیگر شاهد حضور غیرمترقبه جان هام هستیم و همزمان مولفه هایی موزیکال و متداول از ژانر کمدی در آن دیده می شود.

الی کمپر چنان نقش آفرینی دیدنی و مسحور کننده ای از خود ارایه داده است که بعید به نظر می رسد کسی را عاشق شخصیت کیمی نکرده باشد. در حالی که تایتوس بورخس در نقش مکمل نیز جذابیت سریال را تضمین می کند و در شرایطی که داستان سریال در زمان هایی مناسب و با هوشمندی به موضوعاتی بسیار جدی و حیاتی می پردازد، احساسات و آموزنده بودن در این سریال به اوج خود رسیده است.

۷- بروکلین ناین ناین

بهترین سریال های 2018

اگر چه بسیاری از سریال ها پس از فصل پنجم خود نشانه هایی از کهنه و خسته کننده شدن را از خود نشان خواهند داد اما سریال «بروکلین ناین ناین» (Brooklyn Nine-Nine) در فصل پنجم خود بسیار بهتر از هر فصل دیگری بود. اگر چه این سریال حتی پیش از اتمام فصل اول خود نیز برنده یک جایزه گلدن گلوب شد اما رفته رفته کمتر مورد توجه قرار گرفته و تعداد بینندگان آن کاهش یافت تا این که شبکه فاکس تصمیم به کنسل کردن بامزه ترین و مفرح ترین سریال تلویزیونی خود گرفت. فصل پنجم اما یکی از بهترین داستان های کل سریال را در خود داشت و هر یک از اپیزودها داستان جذابی را در خود گنجانده بود که بدون شک نمی توان از آن گذشت.

بهترین سریال های 2018

۹۹ درصد از زیبایی این سریال مربوط به شخصیت ها و بازیگران آن است که نه از مهارت های کمیک آن ها بلکه از تعهدی که به سریال نشان داده اند ناشی می شود که باعث می گردد همه آن ها را عضو یک خانواده واقعی ببینیم. البته فصل ششم این سریال نیز در شبکه ان بی سی دستور ساخت گرفته و سال آینده منتشر خواهد شد. بدین ترتیب فصل پنجم مفرح سریال «بروکلین ناین ناین» باعث شد که این سریال یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۱۸ لقب بگیرد که نباید از آن به سادگی گذشت.

۶- بَری

بهترین سریال های 2018

استعدادهای کمیک بیل هادر مدت زیادی است که خود را نشان داده اند اما به ندرت وی توانسته این مهارت ها رادر کنار قابلیت های دراماتیک خود به صورت ترکیبی به نمایش بگذارد. سریال «بری» (Barry) بهترین محمل برای نشان دادن توانایی های بیل هادر در نقش مردی فراتر از یک شخصیت جذاب و دوست داشتنی بوده است. در این سریال که توسط هادر و الک برگ، نویسنده سریال های «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) و «ساینفلد» (Seinfeld) ساخته شده است، هادر نقش یک آدمکش را بازی می کند که برای انجام یکی از ماموریت هایش ناچار به سفر به لس آنجلس شده  اما خیلی زود شیفته یک گروه تئاتر محلی می شود.

بهترین سریال های 2018

این سریال با توجه به تلاقی دو جنبه محتلف زندگی شخصیت بری یک کمدی تاریک محسوب می شود. به تصویر کشیدن هر دو سوی این شخصیت بسیار دیدنی و با بن مایه های کمیک صورت گرفته و بازیگران مکملی مانند هنری وینکلر و سارا گلدبرگ نیز بر زیبایی کمیک سریال افزوده اند. اما جایی که سریال به معنای واقعی کلمه می درخشد، زمانی است که به بخش تراژیک کار بری یا تلاش هایش برای تبدیل شدن به یک بازیگر پرداخته می شود که هادر در آن ها با مهارت و زیبایی تمام توانسته تلخی دردناک پشت تصمیم های زندگی اش را به تصویر بکشد.

قسمت دوم این مطلب را می توانید در این لینک مطالعه نمایید.

آیا برایان کرانستون و آرون پاول را بار دیگر در نقش‌های سریال «بریکینگ بد» خواهیم دید؟

سریال وسترن جدید «یلو استون» با بازی «کوین کاستنر» که این روزها خبرساز شده است

سریال هایی که ادامه پخش آن ها در سال ۲۰۱۸ کنسل شده است

پرهزینه ترین سریال های تلویزیونی سرویس استریمینگ نتفلیکس را بشناسید

 

منبع: whatculture
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود