ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن Moment Pro Camera
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Moment – Pro Camera؛ حرفه‌ ای عکس بگیرید

شاید گوشی‌های موبایل در عکاسی هرگز به دوربین‌های DSLR نرسند، اما حداقل می‌توانند شبیه‌ آن‌ها باشند. اپ‌های شخص ثالثی مثل Moment این موضوع را به خوبی به اثبات کرده‌اند. با تنظیمات دستی متعدد و ارائه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

شاید گوشی‌های موبایل در عکاسی هرگز به دوربین‌های DSLR نرسند، اما حداقل می‌توانند شبیه‌ آن‌ها باشند. اپ‌های شخص ثالثی مثل Moment این موضوع را به خوبی به اثبات کرده‌اند.

با تنظیمات دستی متعدد و ارائه خروجی با فرمت RAW، مومنت برای iOS و اندروید منتشر شده تا ضعف‌های اپ پیش‌فرض دوربین در این دو سیستم عامل را بپوشاند. نتیجه محصولی بوده که از بیشترین توان دوربین برای خلق بهترین تصاویر استفاده می‌کند تا از کیفیت حاصل شده شگفت‌زده شوید. بهترین خصوصیت مومنت بدون شک گرفتن تصاویر RAW است.

اپلیکیشن Moment Pro Camera

قطعا می‌دانید که در تصاویر JPEG به دلیل فشردگی نرم‌افزاری بسیاری از جزئیات عکس از دست می‌روند و به همین خاطر تصاویر RAW که هیچ گونه دستکاری در آن‌ها انجام نمی‌شود، کیفیت بسیار بالاتری دارند. مومنت امکانی برایتان فراهم کرده که با فشردن یک دکمه به سرعت بین JPEG و RAW جابجا شوید. نسخه iOS اپلیکیشن حتی دستتان را باز تر هم گذاشته و از فرمت TIFF هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که فرمت رایجی برای تهیه پرینت از عکس‌ها به حساب می‌آید.

با فشردن یک دکمه به سرعت بین JPEG و RAW جابجا شوید

اما این تنها عامل برتری مومنت نیست. در عکاسی حرفه‌ای تناسب بین سه ضلع یک مثلث، منجر به گرفتن یک عکس خوب می‌شود: دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو. مومنت امکان تنظیم دستی سرعت شاتر و ایزو را در اختیارتان گذاشته تا بتوانید عکس‌های به قدر کافی «روشن» و در عین حال شفاف و عاری از نویز بگیرید. حتی برای طبیعی‌تر شدن احساس کار با یک دوربین DSLR، دکمه شاتر در نسخه iOS با 3D Touch سازگار شده تا با کم و زیاد کردن فشار بتوانید در ابتدا فوکوس کرده و آن وقت عکس بگیرید.

روی دوربین‌ موبایل‌ها نمی‌توان لنز استفاده کرد، اما مومنت این محدودیت را هم با طراحی افکت‌های دیجیتالی از میان برداشته. از تنظیمات عکاسی می‌توانید حالت‌های مختلفی برای لنز مثل لنز تله و لنز ماکرو و ... را انتخاب کنید که هر کدام برای موقعیت متفاوتی کاربرد دارند. تنظیم اکسپوژر و میزان روشنایی تصویر، هیستوگرام زنده برای رنگ و تعیین نقاط طلایی برای عکاسی هم جزو امکانات خوبی هستند که مومنت به شما ارائه می‌کند.

اپلیکیشن Moment Pro Camera

اما وجه تمایز دیگر این اپ، ارائه متادیتای EXIF از عکس‌هاست. اگر با دوربین‌های DSLR کار کرده باشید قطعا می‌دانید که با گرفتن توسط آن‌ها اطلاعاتی مثل سرعت شاتر، ایزو، رزولوشن و حتی موقعیت جغرافیایی هم ذخیره می‌شود. مومنت این امکان را نیز فراهم کرده تا با یک اپلیکیشن عکاسی همه فن حریف مواجه باشید. البته در نسخه فعلی اپلیکیشن محدودیت‌هایی به چشم می‌خورد که شاید نبودشان می‌توانست محصول کامل و بی‌عیبی را در اختیار کاربر بگذارد.

نکته اول اینکه رابط کاربری این اپ به صورت عمودی طراحی شده و با چرخش صفحه همچنان ثابت می‌ماند. همین موقع عکاسی کار با گزینه‌های مختلف را کمی سخت کرده. نکته بعد این که حالت عکاسی HDR ندارد و نسخه اندروید اپلیکیشن هم هنوز امکان فیلمبرداری (که در نسخه iOS هست) را ارائه نکرده است.

مومنت فقط با اندروید ۷.۰ به بالا سازگاری دارد

با توجه به این که نسخه اندروید بعد از iOS منتشر شده و زمان زیادی هم از این انتشار نمی‌گذرد، توسعه‌دهندگان این اپ وعده داده‌‌اند که با آپدیت‌های بعدی اختلاف نسخه اندروید و آیفون تا حد زیادی جبران می‌شود. بنابراین تا آن روز برای رعایت عدالت، نسخه اندروید در حال حاضر با قیمت دو دلار به فروش می‌رسد و این در حالیست که کاربران آیفون‌های اپل برای خرید نسخه کامل اپ باید سه دلار بپردازند.

اگر دوست دارید که از نهایت قدرت دوربین موبایل‌تان بهره ببرید و تسلط بیشتری روی عکاسی داشته باشید، اپلیکیشن Moment - Pro Camera می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد. توجه داشته باشید که نسخه اندروید اپ فقط با دستگاه‌هایی که اندروید ۷.۰ به بالا رویشان نصب شده سازگاری دارد.

Moment - Pro Camera

Moment - Pro Camera

سازنده: .Moment, Inc قیمت: 1.99 دلار (نصب نسخه iOS رایگان) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 48 / 4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • oldboy
    oldboy | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    واقعا نرم افزار خیلی خوبی رو معرفی کردید
    بازم نرم افزار های اوریجینالی مثل این رو معرفی کنید
    اون اپ پخش کننده موزیک (musicolet) که معرفی کردید هم عالی بود

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱ مرداد ۱۳۹۷

      ممنونم از لطف شما. حتما اپلیکیشن‌های پیشنهادی خودتون رو با ما در میون بگذارید.

مطالب پیشنهادی