ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مهندسان نرم افزاری گوگل
تکنولوژی

فرایند شروع به کار برای مهندسان نرم افزار تازه وارد در گوگل چگونه است

آیا تا بحال این سوال برایتان پیش آمده که یک مهندس نرم افزار چطور بعد از استخدام شدن در گوگل خود را با آهنگ سریع کارها در شرکت وفق می دهد؟ این پرسش را اخیرا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

آیا تا بحال این سوال برایتان پیش آمده که یک مهندس نرم افزار چطور بعد از استخدام شدن در گوگل خود را با آهنگ سریع کارها در شرکت وفق می دهد؟ این پرسش را اخیرا یکی از کاربران وبسایت Quora مطرح کرده که در واقع محلی برای اشتراک گذاری دانش و یادگیری از تجربیات دیگران به شمار می رود.

در هر حال برایان بی یکی از مهندسان نرم افزار گوگل به سوال مطرح شده در این باره اینگونه پاسخ داده است:

در گوگل تصور کلی این است که بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشد تا یک کارمند جدید به مرحله بهره وری برسد و کارش خروجی داشته باشد. در واقع نخستین ماه های شروع به کار افراد حکم نوعی سرمایه گذاری از جانب گوگل را دارند به این امید که عاقبت این سرمایه گذاری روی نیروی انسانی جدید به ارزش آفرینی بدل شود.

اما اینکه در ماه های نخست شروع به کار چه اتفاقی رخ می دهد هم بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. آنطور که سم هنسن اشاره می کند دو هفته نخست صرف حضور فرد در دوره های آموزشی می شود اما حتی این دوره ها هم متغیر خواهند بود و تنها اولین هفته کلاس ها اجباری است و مدیر شما می تواند برایتان روشن کند که در هفته دوم چه کلاس هایی به کارتان مربوط می شوند و چه کلاس هایی نمی شوند.

مهندس نرم افزار گوگل

برای مثال دو دوره شناخته شده در رابطه با بک اند در گوگل برگزار می شوند که یکی به سرچ مربوط است و دیگری تبلیغات. از طرف دیگر شما به عنوان یک نیروی جدید مجبور نیستید که در دو هفته اول حضور در گوگل در این کلاس ها شرکت نمایید هرچند برخی از دوره ها هم همیشه برگزار نمی شوند.

یک سیاست غیر رسمی هم در گوگل اجرا می شود و آن اینکه کارمندان جدید می توانند با موافقت مدیر خود سه کتاب مرتبط با موضوع کاری شان را با قیمت خیلی پایین از گوگل خریداری نمایند. در این میان برخی به سراغ کتاب های مبانی برنامه نویسی نظیر اصول پایه ++C می روند و برخی دیگر عناوین پیشرفته تری را انتخاب می کنند.

برای برخی از تازه واردها هم به صورت غیر رسمی مربی منصوب می شود؛ فردی که می تواند در مواقعی که نمی دانند چه کنند از راهنمایی هایش بهره بگیرند. برخی هم مربی ندارند و خودشان هم ترجیح شان این است که به تنهایی کارهایشان را پیش ببرند.

در ابتدا، اجرای پروژه های سطح مبتدی به تازه واردها محول می شود و به تدریج پروژه های پیچیده تری را به دست می گیرند. البته اشاره کنیم که هیچ مرز مشخصی میان پروژه های مبتدی و واقعی وجود ندارد. آنطور که این مهندس گوگل می گوید به یکی از هم تیمی هایش به عنوان پروژه اول کاری محول شد که بسیاری آن را ابتدایی می دانستند اما در ادامه مشخص شد به مراتب پیچیده تر از چیزی است که تصور می شده و تکمیل کردنش دو سال زمان برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

    خیلی گنگ هستش مطلب

مطالب پیشنهادی