ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

BMW-M5-8
خودرو

ب ام و و چالشی بزرگ؛ آیا نسخه M مدل های دیفرانسیل جلو عرضه می شود؟

ب ام و همواره به ارایه محصولات دیفرانسیل عقب با لذت رانندگی بالا معروف بوده است. با این حال اخیرا شرایط طوری رقم خورده که این شرکت آلمانی علی رغم نارضایتی طیف وسیعی از طرفداران، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

ب ام و همواره به ارایه محصولات دیفرانسیل عقب با لذت رانندگی بالا معروف بوده است. با این حال اخیرا شرایط طوری رقم خورده که این شرکت آلمانی علی رغم نارضایتی طیف وسیعی از طرفداران، به توسعه مدل های دیفرانسیل جلو نیز رو آورده است.

اگر چه این امر به عنوان یک استراتژی برای سری های کوچک در دستور کار قرار گرفته، اما بخش M موافق آن نبوده و با ایده تولید مدل های دیفرانسیل جلو با نشان این بخش، از اساس مخالف است.

bmw-m-badge

به اعتقاد آقای فرانک فن میل (Frank Van Meel) مدیر کنونی بخش M اسپرت ب ام و، پلتفرم دیفرانسیل جلو با روح یک مدل مزین به لوگوی M در تضاد است. وی در مصاحبه ای که با نشریه استرالیایی CarAdvice داشته به این موضوع اشاره کرده و گفته:

این بزرگ ترین چالش برای ماست، زیرا ما می خواهیم حس منحصر بفرد محصولات M را حفظ کنیم؛ حسی که با انتقال قدرت به محور عقب بهتر پدیدار می شود. اگر قصد داشته باشیم این کار را با یک مدل دیفرانسیل جلو انجام دهیم، فکر می کنم که با بزرگ ترین چالش ممکن روبرو خواهیم شد.

در حال حاضر طرفداران آتشین نباید نگران از دست رفتن خصوصیات ذاتی باواریایی های M نشان باشند. اگر چه تزریق DNA حاوی هیجان و لذت بالای رانندگی همیشگی بخش M به مدل های دیفرانسیل جلو اصلا کار راحتی نیست، اما عرضه M5 جدید بصورت دو دیفرانسیل به نوعی اثبات می کند که هر چیزی ممکن است.

چنانچه ب ام و به هر ترتیب به ارایه مدل های M دیفرانسیل جلو اصرار داشته باشد، احتمالا اکسل عقب برقی یکی از راهکارهای مهندسین باوارایایی برای دستیابی به "لذت ناب رانندگی" خواهد بود.

ناگفته نماند در حال حاضر ب ام و، سری 2 اکتیو تورر و سری 1 نسخه سدان را به عنوان مدل های دیفرانسیل جلو بر روی خط تولید دارد. این خودروساز آلمانی با توسعه یک پلتفرم دیفرانسیل جلوی اختصاصی با نام اختصاری FAAR در نظر دارد در آینده نزدیک مدل های کوچک خود را با این پلتفرم راهی بازار کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Nazari
    Ali Nazari | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    از وقتی سراغ بلند و کراس اور فاتحه BMW خونده شده بود

مطالب پیشنهادی