ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار دانلود گوگل پلی
تکنولوژی

رکوردشکنی مارکت های اندروید و iOS به لطف جام جهانی ۲۰۱۸

سه ماهه دوم سال جاری به لطف برگزاری رقابت های جام جهانی شاهد رکوردشکنی اپ استور و گوگل پلی از نظر تعداد دانلود و درآمد بوده است. بر اساس گزارش App Annie در این مدت پلتفرم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

سه ماهه دوم سال جاری به لطف برگزاری رقابت های جام جهانی شاهد رکوردشکنی اپ استور و گوگل پلی از نظر تعداد دانلود و درآمد بوده است.

بر اساس گزارش App Annie در این مدت پلتفرم های گوگل پلی و اپ استور در سراسر جهان ۲۸.۴ میلیارد دانلود را پشت سر گذاشته اند که نسبت به مدت سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

آمار دانلود گوگل پلی
نمودار تعداد دانلود اپلیکیشن در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ به تفکیک گوگل پلی و اپ استور

آمار دانلود گوگل پلی و اپ استور زمانی جالبتر می شود که بدانید تعداد نصب های مجدد یا بروزرسانی ها در آن لحاظ نشده است. از سوی دیگر هزینه ای که کاربران برای اپ های iOS و پلی استور پرداخت کرده اند با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به ۱۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

این مبلغ هنگفت بیشترین میزان دانلود و هزینه ای است که تا کنون کاربران طی سه ماه صرف اپلیکیشن کرده اند. این رکورد پیش از این شامل ۲۷.۵ میلیارد دانلود و ۱۸.۴ میلیارد دلار مبلغ پرداختی طی یک فصل بوده است.

آمار دانلود گوگل پلی
نمودار مبلغ پرداختی کاربران برای اپلیکیشن ها در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ به تفکیک گوگل پلی و اپ استور

بر اساس گزارش App Annie سهم عمده این رکوردشکنی مربوط به گوگل پلی بوده است. این پلتفرم به تنهایی ۲۰ میلیارد دانلود موفق داشته و این در حالی است که سال گذشته آمار دانلود گوگل پلی برابر ۱۶ میلیون بوده است.

این میزان ۱۶۰ درصد از تعداد دانلودهای iOS بیشتر بوده و این در حالی است که تا سال گذشته تفاوت این دو پلتفرم ۱۳۵ درصد ثبت شده است. با این وجود در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ مبلغ پرداختی کاربران اپ استور بیشتر از گوگل پلی بوده است.

جام جهانی یکی از دلایل افزایش آمار دانلود گوگل پلی در زمینه هایی نظیر ورزش و ویدئو بوده است. در iOS نیز اپ های ورزشی، مالی و سفر بیشترین نقش را در رشد این پلتفرم ایفا کرده اند.

بخش عمده ای از افزایش سهم گوگل پلی از بازار اپ ها توسط کاربران هندی و اندونزیایی رقم خورده است. از سوی دیگر کاربران آمریکایی، روسی و عربستانی نیز به افزایش تعداد دانلودهای iOS کمک کرده اند.

برترین اپ ها و بازی دانلود شده در سه ماهه دوم ۲۰۱۸

علی رغم افزایش دانلود اپ های ورزشی در میان ده اپلیکیشن اول کماکان فیسبوک مسنجر، فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام رتبه های اول تا چهارم لیست برترین دانلودها را به خود اختصاص داده اند.

لیست اپلیکیشن های با بیشترین مبلغ پرداختی نیز در قبضه سرویس های اشتراکی نظیر نتفلیکس، تیندر، تنسنت ویدیو و یوتیوب قرار دارد.

بیشترین مبلغ پرداختی برای اپ ها و بازی های موبایلی در سه ماهه دوم ۲۰۱۸

ماه گذشتهSensor Tower نیز تاکید کرد که میزان دانلود اپ های پنج تلویزیونی که برنامه های جام جهانی ۲۰۱۸ را پوشش می دهند، در طول اولین هفته برگزاری این رقابت ها ۷۷ درصد رشد پیدا کرده است.

در این میان شبکه fuboTV با افزایش ۷۱۳ درصدی تعداد کاربران بیشترین موفقیت را کسب کرده و در رتبه آخر هم Hulu قرار دارد که تنها ۱۸ درصد رشد پیدا کرده است. جالب تر از همه اینکه در مدت برگزاری رقابت های جام جهانی میزان دانلودهای FOX Sports حدود ۹۵ برابر بیشتر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی