ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شصتمین پرتاب اسپیس اکس
علمی

اسپیس اکس سنگین ترین ماهواره ارتباطی تجاری را با موفقیت به فضا پرتاب کرد [تماشا کنید]

اسپیس اکس ساعاتی پیش موفق شده سنگین ترین ماهواره ارتباطی تجاری که تاکنون ساخته شده را از فلوریدا به فضا ارسال کند. به گزارش وبسایت سی نِت راکت فالکون 9 بلوک 5 اسپیس اکس امروز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

اسپیس اکس ساعاتی پیش موفق شده سنگین ترین ماهواره ارتباطی تجاری که تاکنون ساخته شده را از فلوریدا به فضا ارسال کند.

به گزارش وبسایت سی نِت راکت فالکون 9 بلوک 5 اسپیس اکس امروز در ساعت 1:50 به وقت منطقه زمانی شرقی (10:20 دقیقه امروز به وقت ایران) از پایگاه کیپ کاناورال پرتاب شده و با خود ماهواره تل استار 19 ونتِیج را به همراه داشته که وزنی 7 هزار و 76 کیلوگرمی دارد.

این ماهواره که به مدار انتقال ثابت فرستاده شده، خدمات ارتباطی را برای مشتریانی در آمریکای شمالی و جنوبی فراهم خواهد کرد. علاوه بر این بخش اول راکت با موفقیت روی کشتی در اقیانوس اطلس فرود آمده است.

همان طور که ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده بود، بلوک 5 آخرین نسخه از فالکون 9 است که می تواند کمی بار بیشتر را با خود حمل کند و بدون نیاز به بازسازی تا 10 بار قابل استفاده است. بلوک 4 که نسل قبلی فالکون 9 به حساب می آید، در پرتاب 8 تیر ماه آخرین مأموریت خود را انجام داد و بازنشسته شد.

فالکون 9 بلوک 5
تصویر مربوط به ارسال های قبلی اسپیس اکس

اسپیس اکس اولین راکت از سری بلوک 5 را در اردیبهشت ماه با موفقیت به فضا ارسال کرد و روی زمین فرود آورد. این مورد دومین ارسال محسوب می شود. قرار است سومین ارسال در هفته آینده صورت گیرد و البته مشخص نشده که اولین پرتاب مجدد فالکون 9 بلوک 5 چه زمانی انجام خواهد شد.

بلوک 5 قرار است نسلی از راکت های فالکون 9 باشد که انسان ها را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال خواهد کرد. به منظور اینکه بلوک 5 برای این وظیفه واجد شرایط به حساب آید، باید 7 بار با پیکر بندی مشابه به طور موفق پرتاب شود. ناسا اکنون برای ارسال خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی توسط راکت های اسپیس اکس برای ماه دسامبر سال جاری (اواخر پاییز) برنامه ریزی کرده است.

در اردیبهشت ماه ایلان ماسک اعلام کرده بود که طی 5 سال آتی احتمالاً 30 تا 40 راکت فالکون 9 ساخته می شود که در 300 مأموریت به کار می روند. پس از آن فالکون 9 بازنشسته شده و راکت BFR ادامه ماموریت ها را بر عهده خواهد گرفت. در ادامه می توانید ویدیویی از خلاصه پرتاب امروز را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    اسم این رو هم میشه گذاشت تکنولوژی؟

مطالب پیشنهادی