ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت اطلاعات پزشکی ۱.۵ میلیون نفر در سنگاپور

به تازگی بزرگترین سرقت اطلاعاتی تاریخ کشور سنگاپور رخ داده و طی آن هکر‌ها موفق شده‌اند اطلاعات پزشکی و شخصی ۱.۵ میلیون نفر از ساکنین این کشور را بربایند. در میان این ۱.۵ میلیون نفر، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

به تازگی بزرگترین سرقت اطلاعاتی تاریخ کشور سنگاپور رخ داده و طی آن هکر‌ها موفق شده‌اند اطلاعات پزشکی و شخصی ۱.۵ میلیون نفر از ساکنین این کشور را بربایند. در میان این ۱.۵ میلیون نفر، نام نخست وزیر این کشور نیز به چشم می خورد.

گزارش شده هکر ها به SingHealth که بزرگترین شبکه‌ی اطلاعات پزشکی سنگاپور به شمار می‌رود، نفوذ کردند و موفق شدند نام، آدرس، جنسیت، نژاد، تاریخ تولد و شماره‌ شناسایی ۱.۵ میلیون نفر از بیماران را بدست آورند. علاوه بر این، تمامی دارو‌ها و نسخه‌های پزشکی ۱۶۰ هزار نفر نیز به دست این هکر‌ها افتاده است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد هکر‌ها اطلاعات شخصی و سوابق بیماری افرادی که بین یازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ تا ۱۳ تیر ماه امسال به درمانگاه‌های سنگاپور مراجعه کرده اند را از SingHealth  به سرقت برده‌اند.

وزارت سلامت این کشور علاوه بر عذرخواهی از همه بیمارانی که اطلاعات بهداشتی آن‌ها به سرقت رفته است، در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد:

«طبق تحقیقات صورت گرفته توسط آژانس امنیت اطلاعات سنگاپور (CSA)، این سرقت اطلاعاتی در واقع یک حمله‌ی سایبری پیچیده، از پیش برنامه ریزی شده و دقیق بوده اما هنوز مشخص نیست که به منظور رسیدن به چه هدفی صورت گرفته است.»

نکته‌ی عجیب اینجاست که هکر‌ها هیچ تغییری در اطلاعات کاربران ایجاد نکرده‌اند و هیچکدام از این مشخصه‌ها پاک نشده‌اند. علاوه بر این، شواهدی از حملات سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی مشابه وجود ندارد.

گفته می‌شود در جریان این حمله‌ی سایبری، اطلاعات پزشکی «لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور که تا به حال دو مرتبه سرطان را شکست داده نیز دزیده شده است. کارشناسان گمان می‌بردند که هکر‌ها به منظور دسترسی به اطلاعات وی دست به چنین حمله‌ای زده‌اند.

نخست وزیر نیز پس از مطلع شدن از این خبر، با انتشار پستی در صفحه فیسبوک خود خاطر نشان کرد که هنوز مشخص نیست هکر‌ها به امید پیدا کردن چه مطالبی این اطلاعات پزشکی را به سرقت برده اند.

البته با توجه به لو رفتن داده‌های بسیار زیادی از اطلاعات شخصی و پزشکی کاربران، به احتمال قوی در آینده‌ای نزدیک، مشکلات زیادی برای آنها رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی