ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای روس
تکنولوژی

مایکروسافت از حمله هکرهای روس به انتخابات بعدی آمریکا جلوگیری کرده است

در حالی که هنوز ۷۲ ساعت از ادعای ترامپ مبنی بر توقف حملات سایبری روسیه علیه آمریکا سپری نشده، مایکروسافت هکرهای روس را به تلاش برای اخلال در انتخابات بعدی این کشور متهم کرده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

در حالی که هنوز ۷۲ ساعت از ادعای ترامپ مبنی بر توقف حملات سایبری روسیه علیه آمریکا سپری نشده، مایکروسافت هکرهای روس را به تلاش برای اخلال در انتخابات بعدی این کشور متهم کرده است.

دو هفته قبل یک دادگاه عالی در آمریکا ۱۲ افسر ارتش روسیه را به دلیل ارتباط با حملات هکی صورت گرفته علیه کمیته ملی دموکرات های آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی محکوم کرد. حالا محققان مایکروسافت این گروه را به طراحی حملات فیشینگ برای هک حداقل سه نامزد انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۱۸ متهم کرده اند. «تام برت»، معاون امنیت مشتری کمپانی ردموندی یافته های شرکت متبوعش را در «نشست امنیتی اسپن» اینگونه عنوان کرد:

اوایل سال جاری متوجه شدیم که یک دامنه جعلی مایکروسافت به عنوان صفحه فرود برای حملات فیشینگ ثبت شده است. بررسی متا داده ها حاکی از این بود که این حملات سه نامزد انتخابات را هدف قرار داده اند.

جزییات بیشتری در رابطه با طرح های هکرها منتشر نشده اما حملات فیشینگ معمولا شامل ارسال آدرس سایت مخرب از طریق ایمیل و نصب بدافزار روی سیستم قربانی منجر می شود. در نهایت مایکروسافت موفق شده آدرس مذکور را در اختیار بگیرد.

این کمپانی همچنین از اعلام عمومی نام نامزدها و مناصب آنها خودداری کرده اما برت مدعی شده که موقعیت برجسته این سه نفر آنها را به گزینه ای اغوا کننده برای اهداف جاسوسی و اخلال در انتخابات تبدیل کرده است.هکرهای روس ظاهرا مایکروسافت سرنخ هایی از ارتباط این حملات با گروه موسوم به Strontium پیدا کرده که به عقیده بسیاری با آژانس نظامی جاسوسی GRU روسیه در ارتباط است. حملات سایبری این آژانس جاسوسی به آمریکا محدود نشده و تلاش برای هک کمپین انتخاباتی «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه نیز یکی دیگر از اتهامات آنهاست.

علی رغم هشدارهای پیاپی مقامات امنیتی آمریکا مبنی بر دخالت های روسیه ، انتظار می رود که انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه های آتی نیز تحت تاثیر حملات هکرها قرار گیرد چرا که اخیرا جمهوری خواهان این کشور به حذف بسته های مالی تضمین امنیت انتخابات رای داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی