ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی تلویزیون
تکنولوژی

نحوه بررسی تلویزیون ها توسط کانسومر ریپورتز

میلیون ها نفر از مردم سراسر دنیا و به ویژه آمریکا برای خرید محصولات خود به بررسی های «کانسومر ریپورتز» اعتماد می کنند که چندان هم بی دلیل نیست. چند سال قبل تلویزیون های منحنی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

میلیون ها نفر از مردم سراسر دنیا و به ویژه آمریکا برای خرید محصولات خود به بررسی های «کانسومر ریپورتز» اعتماد می کنند که چندان هم بی دلیل نیست.

چند سال قبل تلویزیون های منحنی بورس بازار بودند و مدتی بعد مدل های 4K نگاه همه را به خود خیره کردند و حالا نوبت به تلویزیون های بهره مند از HDR رسیده که خودی نشان دهند. طبیعتا عده زیادی از مشتریان در میان این موج عظیم اصطلاحات و ارقام سردرگم شده و توانایی انتخاب مناسب ترین گزینه را نخواهد داشت.

این جاست که چاره ای جز اعتماد به بررسی تلویزیون ها توسط شرکت های بی طرف باقی نمی ماند. یکی از این شرکت ها که در سراسر جهان شناخته شده کانسومر ریپورتز است که دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع شده است. این کمپانی هرساله هزاران محصول مختلف از ماشین گرفته تا جارو برقی و مخلوط کن را تست می کند و در این میان سهم تلویزیون ها حدود دویست دستگاه در سال است.

فرایند بررسی تلویزیون

کانسومر ریپورتز برای تهیه تلویزیون ها از خریداران ناشناس بهره برده و این دستگاه ها را به جای کمپانی تولید کننده از بازار تهیه می کند.«جان مالاتینو»، تکنسین ارشد شرکت دلیل اینکار را بدین شکل توضیح می دهد:

ترجیح می دهیم تولید کننده ها از قصد ما برای بررسی تلویزیون آگاه نشوند چون در غیر این صورت احتمالا نسخه ای بهینه شده را به ما خواهند داد.

بررسی تلویزیونتست های این کمپانی روی دو پنل پرکاربرد LCD و OLED متمرکز است. «مت فررتی»، سرپرست پروژه تست کمکی مراحل بررسی را به صورت زیر بیان می کند:

ما سطح رنگ مشکی تلویزیون، کارایی صدا، HDR، رنگ ها و صدا را بررسی کرده و پس از پایان این مراحل تلوزیون را برای بررسی جامع به لابراتواری دیگر منتقل می کنیم.

بررسی سطح رنگ مشکی

در اتاق های پرنور مثل فروشگاه ها تلویزیون ها روی بالاترین سطح روشنایی قرار داده شده اند تا بی نقص به نظر برسند. با این وجود زمانی که لامپ ها خاموش شوند تفاوت بین تلویزیون ها بهتر آشکار خواهد شد. بررسی تلویزیونبه عنوان یک قانون کلی هرچه سطح رنگ مشکی تیره تر باشد، تلویزیون کنتراست بهتری خواهد داشت. مدل های LCD با نور پس زمینه LED نسبت به تلویزیون های OLED کارایی ضعیف تری دارند اما در عوض از روشنایی بالاتر و در عین حال قیمت کمتری برخوردار هستند.

بررسی وضوح تصویر از زوایای مختلف

در این بخش میزان وضوح تصویر هنگام تماشای تلویزیون از زوایای کنار بررسی می شود. خریداران هم می توانند به آسانی این تست را اجرا کرده و مدل هایی که از کنار تصاویر را با رنگ های نامشخص، تیره و تحریف شده نمایش می دهند، از لیست خرید خود حذف کنند.

بررسی عملکرد حرکتی

کارشناسان در این بخش میزان مات شدن متون حین حرکت در نمایشگر را ارزیابی می کنند.

کانسومر ریپورتز بیش از ۶ میلیون مشترک دارد که مجله و سایت آنها را به صورت مرتب مطالعه می کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ حدود ۸.۴ میلیون مشترک داشت اما ظهور رقبای قدرتمند و جدید نظیر Wirecutter تحت مالکیت «نیویورک تایمز» بخشی از مخاطبان آنها را به خود جلب کرد.

«مارتا تلادو»، مدیرعامل کانسومر ریپورتز دلیل موفقیت این شرکت غیرانتفاعی ۸۲ ساله را مستقل بودن، تعهد به مصرف کنندگان و بی طرفی می داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی