ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوستون داینامیکس ارتشی متشکل از هزار ربات خواهد ساخت

به نظر می‌رسد که بوستون داینامیکس به دنبال این است که ارتشی ترسناک از ربات‌ها بیافریند چرا که اخیراً گزارش شده این شرکت قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰۰۰ ربات شبه سگ SpotMini بسازد. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به نظر می‌رسد که بوستون داینامیکس به دنبال این است که ارتشی ترسناک از ربات‌ها بیافریند چرا که اخیراً گزارش شده این شرکت قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰۰۰ ربات شبه سگ SpotMini بسازد.

SpotMini که در واقع کوچکترین نسخه از ربات‌های این شرکت معروف به شمار می‌رود، کمتر از یک متر ارتفاع دارد و از وزنی معادل ۳۰ کیلوگرم برخوردار است.

این ربا‌ت‌ چهار پا علاوه بر عمر باتری ۹۰ دقیقه‌ای خود، از قابلیت‌های منحصر به فردی نظیر باز کردن خودکار در اتاق یا سیستم‌های پیشرفته‌ی مسیریابی برخوردار است.

حال بوستون داینامیکس اعلام کرده قصد دارد تا اواسط سال میلادی بعدی برخی از ربات‌هایش را به مرحله‌ی تولید انبوه برساند و به همین دلیل است که بسیاری از آنها هم اکنون در مرحله‌ی پیش تولید قرار دارند.

چندی پیش «مارک رایبرت» بنیان‌گذار این شرکت خاطر نشان نمود که کمپانی یاد شده با گسترش میزان تولیدات رباتیک خود به دنبال این مسئله است که یک پلتفرم واحد برای کنترل ربات‌ها همانند سیستم عامل اندروید، طراحی کند تا تمامی ماشین‌ها قادر باشند از آن بهره ببرند.

اتفاقی که به باور «اندی روبین» خالق اندروید امکان پذیر نیست و در ابتدا بهتر است سیستم‌هایی برای به اشتراک گذاشتن دستاورد‌های یادگیری ماشینی کمپانی‌های مختلف با یکدیگر طراحی شود.

با این وجود، در حال حاضر SpotMini پر طرفدارترین ربات بوستون داینامیکس به شمار می‌رود چرا که از آن می‌توان در صنایع مختلف نظیر ساخت و ساز، حمل و نقل کالا، خدمات خانگی و امنیت بهره گرفت.

سخنگویان این شرکت مدعی شده‌اند که در حال حاضر ده نمونه از این ربات به صورت دستی تولید شده‌ و تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۰۰ نسخه دیگر نیز ساخته خواهد شد. حال اگر روند ساخت آن به همین ترتیب گسترش پیدا کند تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد ساخت هزار نسخه ربات SpotMini خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی