ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشجویان آلمانی برای بار سوم برنده‌ی رقابت هایپرلوپ اسپیس اکس شدند

روز گذشته تیم آلمانی WARR Hyperloop موفق شد در سومین مسابقه بزرگ طراحی پاد یا حامل هایپرلوپ اسپیس اکس بدرخشد و عنوان نخست را از آن خود کند. در فینال این مسابقات از سه تیم راه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

روز گذشته تیم آلمانی WARR Hyperloop موفق شد در سومین مسابقه بزرگ طراحی پاد یا حامل هایپرلوپ اسپیس اکس بدرخشد و عنوان نخست را از آن خود کند.

در فینال این مسابقات از سه تیم راه یافته به این مرحله خواسته شده بود که پادهای خودشان را برای پیمودن مسیر ۱.۲ کیلومتری مخصوص آماده کنند. با این وجود تنها لازم بوده پاد طراحی شده توسط تیم‌ها قادر باشد بدون نیاز به هیچ نیروی بیرونی، حرکتش را ادامه دهد. لازم به ذکر است که علاوه بر «وارپ هایپرلوپ»، تیم EPF Loop از کشور سوییس و تیم دانشگاه دلفت هلند نیز به مرحله پایانی راه یافته بودند.

تونل مخصوص این رقابت‌ها، بر اساس ویژگی‌های نهایی سیستم حمل و نقل انقلابی ایلان ماسک ساخته شده که جابجایی فوق سریع را در شرایط خلاء ممکن می سازد. در مرحله نهایی، تیمی که در این مسیر نه چندان طولانی بیشترین سرعت را کسب کرده به عنوان برنده اعلام شد.

نمونه اولیه پاد(pod) تیم دانشگاه مونیخ در این رقابت توانست به سرعت ۴۵۷ کیلومتر بر ساعت دست یافته، تمامی رکورد‌های قبلی را بشکند و مقام نخست را از آن WARR Hyperloop کند.

پاد این تیم که یک واگن سبک وزن از جنس الیاف کربنی است، تنها ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و به موتور الکتریکی با توان ۵۰ کیلووات مجهز شده است. ضمن اینکه سیستم ترمز اصطکاکی پنوماتیک، این وسیله را تنها ظرف ۵ ثانیه از حداکثر سرعت به حالت سکون می رساند.

این رقابت‌ها در واقع سومین مسابقات بزرگ اسپیس اکس است که در مقر اصلی این کمپانی در شهر هاوتورن (Hawthorne) ایالت کالیفرنیا در آمریکا برگزار می‌شود. جالب اینجاست که تیم وارپ هایپرلوپ تا به حال موفق شده در تمامی این مسابقات مقام اول را کسب کند.

تیم متشکل از دانشجویان آلمانی علاوه بر مقام نخست در مسابقات سرعت، یک جایزه‌ی نوآوری در طراحی را نیز برای توانایی‌های شناوری بالای غلافشان از آن خود کرده‌اند.

باید گفت تیم مورد بحث که از دانشگاه فنی مونیخ (TUM) در این رقابت ها شرکت کرده، سال قبل هم توانسته بود به سرعت‌ ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی