ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات Scribit دیوارها را به آثار هنری تبدیل می کند [تماشا کنید]

رباتی به نام Scribit که اخیراً در پلتفرم جمع‌سپاری Kickstarter معرفی شده توانسته تنها طی ۲ ساعت، ۱.۶ میلیون دلار سرمایه کسب کند. این ربات که قادر است دیوارها را به آثار هنری تبدیل کند، در ابتدا قرار ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

رباتی به نام Scribit که اخیراً در پلتفرم جمع‌سپاری Kickstarter معرفی شده توانسته تنها طی ۲ ساعت، ۱.۶ میلیون دلار سرمایه کسب کند. این ربات که قادر است دیوارها را به آثار هنری تبدیل کند، در ابتدا قرار بوده برای آغاز به تولید انبوه خود، تنها ۵۰ هزار دلار سرمایه بدست آورد اما عملکرد خارق العاده‌ی این ربات موجب شده که توجه بسیاری از کاربران به سمتش جلب شود.

چند سال پیش شرکت «کارلو راتی» طراح و معمار معروف ایتالیایی از یک سیستم منحصر به فرد رونمایی کرد که پهپاد‌ها با استفاده از آن می توانستند تصاویر دلخواه خود را روی دیوار‌ ساختمان‌ها نقاشی کنند. این طرح هوشمندانه به نظر می‌رسید اما پیچیدگی و هزینه های بالا، مشکلاتی برای تجاری شدن آن به وجود آورد.

با این وجود به نظر می‌رسد کارلو راتی از طرح قبلی خود درس گرفته و این بار ربات طراحی شده توسط تیم او، ساختار بسیار ساده‌ای دارد.

ربات Scribit در واقع یک دیوایس دایره‌ای شکل آلومینیومی است که به دو کابل سَبُک وصل می‌شود. سازندگان این ماشین مدعی شده‌اند که آن را می‌توان طی ۵ دقیقه به راه انداخت و برای این کار تنها به دو میخ و یک کابل برق نیاز است.

گجت یاد شده از چهار قلم و یک پاک کن استفاده می‌کند و می تواند تصاویر و نوشته‌های دلخواه شما را از اپ مخصوصش دریافت کرده و آن را روی دیوار، شیشه‌ و یا تخته‌هایی با ابعاد ۲ متر در ۲ متر طراحی کند. کاربر می‌تواند پس از مدتی طرح روی دیوار را به کلی پاک کرده یا طرحی دیگر را جایگزین آن کند.

شرکت سازنده‌ی Scribit چند ماه پیش مدعی شده‌ بود که این ربات در صورت تولید انبوه تا اواخر سال میلادی ۲۰۱۸ به قیمت ۲۴۴ دلار عرضه خواهد شد اما استقبال بیش از حد کاربران در پلتفرم Kickstarter یا دلایلی دیگر موجب شده که این کمپانی رقم دیگری را مدنظر قرار دهد و قیمت احتمالی این ماشین را چیزی در حدود ۴۵۰ دلار تخمین بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی