ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

IMX586 
تکنولوژی

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی برای گوشی های هوشمند معرفی شد

در سال های اخیر کیفیت دوربین موبایل پیوسته رو به افزایش بوده تا جایی که امروزه شاهد عرضه گوشی های هوشمندی هستیم که علاوه بر دوربین سه گانه، قابلیت زوم بالا و تصویربرداری اسلوموشن، در محیط های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

در سال های اخیر کیفیت دوربین موبایل پیوسته رو به افزایش بوده تا جایی که امروزه شاهد عرضه گوشی های هوشمندی هستیم که علاوه بر دوربین سه گانه، قابلیت زوم بالا و تصویربرداری اسلوموشن، در محیط های با نور ناکافی هم کارایی خیره کننده ای دارند، حالا اما سونی آماده است تا تصویربرداری را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

سونی به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده های سنسور دوربین موبایل های هوشمند در دنیا حسگر تصویر چند لایه ای CMOS را معرفی کرده که IMX586 نام دارد. کمپانی ژاپنی مدعی است که IMX586 از کوچکترین پیکسل دنیا با اندازه ۰.۸ میکرومتر برخوردار است که امکان تعبیه ۴۸ مگاپیکسل موثر را در فضایی به اندازه ۱/۲ نمونه های قبلی میسر می کند.

IMX586 
مقایسه سنسور IMX586 (سمت راست) و سنسور معمولی

IMX586 از نظر کارایی با بهترین دوربین های SLR رقابت کرده و امکان ثبت تصاویر با رزولوشن بسیار مطلوب در موبایل را فراهم می کند. سونی برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت فناوری کنترل نوردهی و پردازش سیگنال خود را به این سنسور تصویر آورده که محدوده داینامیک را به چهار برابر مدل های معمولی رسانده است.

این سنسور تصاویر با رزولوشن 4K را با نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه، 1080pرا با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و 720p را با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه ثبت می کند.

IMX586 از آرایه فیلتر رنگی Quad Bayer بهره می برد که در آن ۴ پیکسل به صورت ۲ در ۲ یک مربع را تشکیل داده و حساسیت تصویربرداری را به اندازه یک پیکسل ۱.۶ میکرومتری افزایش می دهند. مهم تر از آن در محیط های با نور ناکافی، سیگنال دریافتی از چهار پیکسل مجاور اضافه شده و نتیجه نهایی تصویری درخشان و با نویز کم خواهد بود.

IMX586 از شهریور ماه به بازار راه پیدا می کند اما زمان عرضه موبایل های بهره مند از این سنسور CMOS جدید هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی