ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک رسوایی دیگری از جنس آنالتیکا را در نطفه خفه کرد

روز جمعه گذشته فیسبوک اعلام کرد که بعد از بررسی هایش در مورد نحوه گردآوری و اشتراک گذاری اطلاعات کاربری در فیسبوک و اینستاگرام توسط شرکت تحلیلی کریمسون هگزاگون اجازه فعالیت آن را لغو کرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

روز جمعه گذشته فیسبوک اعلام کرد که بعد از بررسی هایش در مورد نحوه گردآوری و اشتراک گذاری اطلاعات کاربری در فیسبوک و اینستاگرام توسط شرکت تحلیلی کریمسون هگزاگون اجازه فعالیت آن را لغو کرده است.

این غول شبکه های اجتماعی پیشتر به خاطر سوء استفاده شرکت های ثالث از اطلاعات کاربرانش و رسوایی کمبریج آنالتیکا مورد بازرسی های دقیقی قرار گرفت و در نهایت کمبریج آنالیتیکا به خاطر فشارهای عمومی اعلام ورشکستگی کرد.

اما در مورد شرکت تحلیلی کریمسون هگزاگون باید بگوییم که طبق گزارش وال استریت ژورنال یک سازمان غیرانتفاعی روس را که دست بر قضی همکاری های نزدیکی هم با کرملین دارد به عنوان زیرمجموعه دارد.

me Archibong نایب رئیس بخش همکاری محصول فیسبوک در اینباره گفت:

ما به توسعه دهندگان اجازه نمیدهیم که با استفاده از اطلاعات فیسبوک یا اینستاگرام ابزارهای مراقبتی بسازند. ما این ادعاها را جدی می گیریم و ضمن بررسی های خود اپ های مشکوک را غیرفعال می کنیم.

فیسبوک همچنین خاطرنشان کرده که هگزاگون فعلا همکاری های لازم را با آن انجام می دهد و طبق بررسی هایی که تا به الان انجام داده این شرکت سوء استفاده ای از اطلاعات فیسبوک یا اینستاگرام نداشته است.

در مقابل شرکت هگزاگون هم در وبسایت خود اعلام نموده که به اطلاعات مربوط به بیش از یک تریلیون مکالمه میان کاربران شبکه های اجتماعی، فوروم ها، وبلاگ ها و نقدها دسترسی دارد. کریس بینگهام مدیر ارشد تکنولوژی این شرکت در پستی اینطور نوشته که شبکه های اجتماعی مختلف نظیر فیسبوک و توییتر برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات کاربرانشان قوانینی دارند و هگزاگون به این قوانین پایبند است. او در ادامه گفته است که این شرکت صرفا اطلاعاتی را از این شبکه اجتماعی جمع آوری می کند که به صورت علنی در اختیار همه قرار دارد.

فیسبوک - هگزاگون

به گفته او کاربران پلتفرم هگزاگون که شامل مشتریان دولتی هم می شوند داده های آن را تحلیل می کنند تا به ترندهای کاربران و تمایلاتشان در مقیاس وسیع دست پیدا کنند و این درست همان کاری است که مشتریان غیر دولتی هگزاگون انجام می دهند؛ یعنی بررسی اطلاعات شبکه های اجتماعی برای رسیدن به درکی کلی در رابطه با موضوعات مهم مد نظرشان.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی