ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ به نقص فنی فضاپیمای سرنشین دار Starliner اعتراف کرد

مقامات بوئینگ تأیید کردند فضاپیمایی که قرار بود فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد در تست فرود اضطراری خود در ماه ژوئن با مشکلی جدی مواجه شده و به همین دلیل، پروژه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

مقامات بوئینگ تأیید کردند فضاپیمایی که قرار بود فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد در تست فرود اضطراری خود در ماه ژوئن با مشکلی جدی مواجه شده و به همین دلیل، پروژه باز هم به تعویق می افتد.

در بیانیه ای که در نشریه واشنگتن پست منتشر شده، مدیران ارشد بوئینگ می گویند پس از انجام تحقیقات جامع به کمک ناسا و دیگر متخصصین این حوزه، توانسته اند علت مشکل نشت سوخت از فضاپیما را پیدا کنند و راهکار رفع آن را نیز یافته اند. با این حال زمان بندی پروژه باز هم به تأخیر خواهد افتاد، آن هم در حالی که به زودی قرار است سرنشینان اولین عملیات پرتاب فضاپیمای بوئینگ به شکل رسمی اعلام شوند.

بوئینگ در کنار اسپیس اکس با ناسا قرارداد بسته تا فضانوردان آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند. این برنامه های تجاری می توانند توانایی پرتاب انسان به فضا را دوباره در اختیار آمریکایی ها قرار دهند، چون این کشور از زمان پایان کار شاتل فضایی در سال 2011 برای اعزام فضانورد به روسیه متکی بود و به ازای هر نفر، 80 میلیون دلار به این کشور پرداخت می کرد.

بدین منظور، دولت آمریکا و آژانس فضایی ناسا قراردادی 4.2 میلیارد دلاری را با بوئینگ منعقد کرده اند، در حالی که اسپیس اکس تعداد مشابه پرتاب را با هزینه کمتر یعنی 2.6 میلیارد دلار انجام می دهد. طبق برنامه، قرار است اولین پرتاب سرنشین دار از خاک آمریکا در سال جاری به اجرا درآید.

با این حال به خاطر مشکلاتی که هر دو شرکت تجربه کرده اند و همچنین موافقت نکردن دیوان محاسبات آمریکا، شاید ناسا دسترسی به ایستگاه فضایی را از دست بدهد، سازه ای که ساخت و راه اندازی اش بیش از 100 میلیارد دلار هزینه روی دست ایالات متحده گذاشته است. ناسا ماه آینده می خواهد زمان بندی جدید پرتاب های سرنشین دار را اعلام کند.

 

تماشا کنید: اندازه واقعی راکت های اسپیس اکس در مقایسه با سازه های معروف

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی