ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

vw beetle
خودرو

آینده درخشان خودروهای کلاسیک مجهز به موتور الکتریکی

امروزه شاهد رشد روز افزون استفاده از موتورهای الکتریکی در خودروهای کلاسیک هستیم. خودروهای کلاسیک به دلیل استفاده از موتورهای درون سوز، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. به همین دلیل با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

امروزه شاهد رشد روز افزون استفاده از موتورهای الکتریکی در خودروهای کلاسیک هستیم. خودروهای کلاسیک به دلیل استفاده از موتورهای درون سوز، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. به همین دلیل با پیشرفت هایی که در زمینه موتور الکتریکی بدست آمده است، این شانس به وجود آمده تا خودروهای کلاسیک بیشتری حفظ شده و استفاده از آن ها همچنان میسر باشد. در ادامه به معرفی 3 خودروی کلاسیک که مناسب به روز رسانی و مجهز شدن به قوای محرکه الکتریکی هستند، خواهیم پرداخت.

3.فولکس واگن بیتل

موتور الکتریکی

بیتل هرگز یک خودروی مناسب برای رانندگی نبوده و قدرت موتور کمتر از 100 اسب بخاری آن نشان دهنده این مسئله است. اما دلیلی که بیتل را برای همگان خاص می کند. طراحی ظاهری و جایگاه بسیار تاریخی آن در صنعت خودروسازی است. در واقع بیتل یکی از اولین خودروها ساخته شده برای عموم مردم بوده است.

ما قوای محرکه این خودروی مجهز به موتور عقب هوا خنک را با یک موتور الکتریکی به همراه بسته باتری جایگزین می کنیم. حتی اگر از ضعیف ترین موتورهای الکتریکی همچون نمونه استفاده شده در نیسان لیف با حداکثر قدرت 110 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور استفاده کنیم بازهم یک به روز رسانی فوق العاده را در این خودرو پیاده سازی کرده ایم. چنین انتخابی برای خودروی سبک وزنی همچون بیتل بسیار مناسب خواهد بود.

خبر خوب این است که طبق گزارش های بدست آمده از درون شرکت فولکس واگن، این شرکت به دنبال زنده کردن مجدد خودروی محبوب و افسانه ای بیتل است.

2.مرسدس بنز W108

موتور الکتریکی

W108 را می توان به نوعی جد بزرگ S کلاس درنظر گرفت که به نماد مهندسی آلمانی در اواخر دهه 60 میلادی تبدیل شده بود.

این خودرو عظیم الجثه بیش از حد مهندسی شده، شما را در آرامش کامل جا به جا می کند و نمی گذارد که خللی در آرامش شما ایجاد شود. هدفی که تا به امروز در مدل های فعلی S کلاس به وضوح دیده می شود.

موتور این خودرو تماما بر مبنای گشتاور آن هم در دور پایین بنا شده بود و به عنوان یکی از نرم ترین موتورهای دوران خود شناخته می شود.

به جای استفاده از موتور بنزین سوز قدیمی، موتور الکتریکی دقیقا می تواند همین کار را برای W108 انجام دهد و شخصیت این خودرو را حفظ کند.

سکوت موتورهای الکتریکی در کنار گشتاور بسیار بالای این دست از موتورها در دورهای پایین کاملا مشابه با موتور اصلی این خودرو است.

1.دلرون

موتور الکتریکی

دلرون یک خودرو فوق العاده از نظر ظاهری اما با قوای محرکه ناکارآمد است. موتور خورجینی 6 سیلندر دلرون اصلا مناسب این وسیله نقلیه با ظاهری شبیه به سوپرخودروهای مجهز به درب های گالوینگ نیست.

برای خودرویی با این سطح از فن آوری و با ظاهر بسیار مدرنی که بسیار از زمان خود جلوتر بود استفاده از یک موتور الکتریکی آن را به خوبی به آینده پیوند خواهد زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی