ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

 مک بوک پرو ۲۰۱۸
تکنولوژی

اپل احتمالا نمی تواند داده های مک بوک پرو ۲۰۱۸ را بازیابی کند

شاید اپل از طریق غشای سیلیکونی سر و صدای کیبورد مک بوک پرو ۲۰۱۸ را تا حد زیادی کم کرده باشد اما حذف برخی قابلیت های آن نگرانی هایی را میان کاربران به وجود آورده است. پس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

شاید اپل از طریق غشای سیلیکونی سر و صدای کیبورد مک بوک پرو ۲۰۱۸ را تا حد زیادی کم کرده باشد اما حذف برخی قابلیت های آن نگرانی هایی را میان کاربران به وجود آورده است.

پس از معرفی نخستین مک بوک پروی مجهز به تاچ بار در سال ۲۰۱۶، کارشناسان مدعی شدند که یکپارچه شدن SSD با بورد منطقی احتمالا بدین معنی است که در صورت خراب شدن بورد منطقی، داده ها قابل بازیابی نخواهند بود.

اپل برای رفع نگرانی ها در این زمینه ابزار Data Migration Tool را معرفی کرد که از طریق کابل USB-C به یک مک بوک سالم متصل شده و طرف دیگر آن نیز به کانکتوری خاص روی بورد مک بوک معیوب متصل شد. این ابزار سپس داده های روی هارد SSD را به دستگاه دیگر انتقال می داد.

 

Data Migration Tool
Data Migration Tool

مشکل مک بوک پرو ۲۰۱۸ اینجاست که ظاهرا کانکتور مورد نظر از روی بورد حذف شده تا آخرین راه برای بازیابی داده های روی SSD نیز از دسترس کاربران خارج شود.

برخی منابع آگاه در نمایندگی های اپل مدعی شده اند که در صورت خراب شدن بورد مک بوک پرو ۲۰۱۸ امکان بازیابی داده های روی SSD و انتقال آن به دستگاهی دیگر وجود نخواهد داشت.

 مک بوک پرو ۲۰۱۸
کانکتور Data Migration Tool

یکی از دلایل احتمالی حذف این کانکتور، اضافه شدن چیپ سفارشی T2 اپل است. این چیپ میزبان Secure Enclave است که امکان رمزنگاری داده های ذخیره شده را فراهم می کند. اجزای دیگری مثل کنترلر مدیریت سیستم، پردازشگر سیگنال تصویر، کنترلر صوتی و کنترلر SSD نیز در T2 یکپارچه شده اند.

به گفته سایت MacRumors اپل در راهنمای داخلی مک بوک پرو ۲۰۱۸ از کارکنان خود خواسته کاربران را به تهیه منظم بک اپ از فایل ها تشویق کنند. با این حال اگر فایل های روی SSD قبل بازیابی نباشد، این راهکار هم تنها در صورت ذخیره فایل بک اپ روی یک حافظه خارجی موثر خواهد بود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی