ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلان؛ تلاش محقق ایرانی برای انتقال انرژی از فضا به زمین [تماشا کنید]

علی حاجی میری یکی از اساتید مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) است که اختراعات زیادی را به ثبت رسانده. او پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه صنعتی شریف، برای ادامه تحصیل روانه آمریکا شد و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

علی حاجی میری یکی از اساتید مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) است که اختراعات زیادی را به ثبت رسانده. او پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه صنعتی شریف، برای ادامه تحصیل روانه آمریکا شد و توانست مدارک فوق لیسانس و دکترای خود را هم از دانشگاه استنفورد دریافت کند. حاجی میری در 32 سالگی به عنوان یکی از 35 نوآور برتر جهان انتخاب شد.

علی حاجی میری

دوران کودکی و نوجوانی حاجی میری در سایه جنگ تحمیلی گذشت و او را به این فکر واداشت که برای امن تر شدن جهان و استفاده مثبت از تکنولوژی چه کار باید کرد. او که تا به امروز بیش از 90 مورد اختراع ثبت شده دارد، تلاش می کند تا ایده های علمی-تخیلی را به دنیای واقعی بیاورد. یکی از مهم ترین پروژه های حاجی میری، جمع آوری انرژی از فضا و انتقالش به زمین است. او برای این کار از مفهومی به نام آرایه فازی بهره می گیرد. در این قسمت از پلان شما را با فعالیت های حاجی میری آشنا خواهیم کرد:

همان طور که دیدید، سیستم جمع آوری انرژی از فضا و انتقالش به زمین که به آن فضا توان هم می گویند، مخالفان سرشناسی دارد، از جمله ایلان ماسک که این ایده را احمقانه می داند. با این حال حاجی میری تمام تلاش خود را به کار بسته تا این انرژی پاک را به دست زمینیان برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    ما اینجا حسین‌علی احمدی جشفقانی رو داریم که «ایده پردازی امکان تولید انسان از خاک» رو مطرح کرده
    دیگه این طرح‌ها پیشش مسخره بازیه ? ?

  • soroush_showbert
    soroush_showbert | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    واقعا درود بر این دانشمند بزرگ و افتخار افرین

مطالب پیشنهادی