ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کتاب الکام استارز و الکام گیمز با آمارهای جامع منتشر خواهد شد

الکام استارز، امسال با گردهمایی ۴۸۰ استارتاپ از روز شنبه آغاز به کار می‌کند تا این کسب‌وکارها خدمات و سرویس‌های خود را به نمایش بگذارند. اما آنچه امسال این گردهمایی را ماندگارتر می‌کند، انتشار کتابی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۰

الکام استارز، امسال با گردهمایی ۴۸۰ استارتاپ از روز شنبه آغاز به کار می‌کند تا این کسب‌وکارها خدمات و سرویس‌های خود را به نمایش بگذارند. اما آنچه امسال این گردهمایی را ماندگارتر می‌کند، انتشار کتابی با تمرکز بر الکام استارز و الکام گیمز است؛ کتابی که اطلاعات جامعی در خصوص استارتاپ‌های شرکت‌کننده در این دو بخش از نمایشگاه در آن وجود دارد.

«عطا خلیقی»، عضو کمیته اجرایی و مسئول کتاب الکام استارز و الکام گیمز در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که در این کتاب، اکثریت استارتاپ‌های حاضر در الکام استارز معرفی شده‌اند:

«استارتاپ‌های حاضر در الکام استارز در این کتاب یک پروفایل دارند. به این صورت که لوگو، اسم استارتاپ، حوزه کاری، آدرس وب سایت و اینکه متعلق به کدام استان و شهر هستند ذکر شده است. همچنین شعار و توضیح کوتاهی در مورد استارتاپ‌شان وجود دارد. فرض ما بر این است که شاید بعضی از استارتاپ‌های حاضر در الکام استارز، شناخته شده نباشند، بنابراین از این طریق می‌خواستیم به بیشتر شناخته شدن آنها کمک کنیم. در نهایت هم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هدفش از برگزاری الکام استارز مالی نیست و می‌خواهد به اکوسیستم کمک کند؛ این هم یک کمک از همین جنس است.»

معرفی استارتاپ‌ها ولی تمام هدف این کتاب نیست. داده‌های آماری مختلفی در کتاب الکام استارز و الکام گیمز وجود دارد که از طریق پرسشنامه‌هایی که استارتاپ‌ها به آنها پاسخ‌ داده‌اند، جمع آوری شده‌اند. به گفته خلیقی در این پرسشنامه سوالاتی در مورد نوع تامین مالی، بازارها، انتظارات آنها از دولت و شرکت‌های خصوصی و برعکس مطرح شده است:

«الکام استارز بزرگترین گردهمایی استارتاپ هاست و برای ما بسیار مهم است تا بتوانیم از این رویداد خروجی آماری و اطلاعاتی دقیقی بدست بیاوریم تا بر اساس آن سازمان‌ نظام صنفی رایانه‌ای، سازمان‌های دولتی و تمام کسانی که در این حوزه فعال هستند بتوانند طبق خروجی این پرسشنامه تصمیم بگیرند و مطلع باشند که این اکوسیستم به کدام سمت می‌رود و نیازهای آنها چیست. در این نظرسنجی ۲۴۶ استارتاپ شرکت کردند. نتایج این پرسشنامه‌ها، تحلیل و تبدیل به اینفوگرافی شده و در کتاب چاپ خواهد شد.»

درحالی که ۴۸۰ استارتاپ در الکام استارز حضور دارند اما از این تعداد، پروفایل ۳۶۲ استارتاپ در این کتاب موجود است. خلیقی دلیل این موضوع را اینگونه بیان می‌کند: «پروفایل استارتاپ‌هایی در کتاب وجود دارد که تا پایان مهلت ثبت نام استارتاپ‌ها در الکام استارز و الکام گیمز، ثبت نام را انجام داده‌اند. نمی‌توانستیم اطلاعات استارتاپ‌هایی که دیرتر اضافه شده بودند را اضافه کنیم چون کار کتاب، بسیار سنگین است و تلاش کردیم برای خوش‌قول‌ها اهمیت قائل شویم.»

به گفته خلیقی، این کتاب رایگان است، قابلیت فروش ندارد و با حمایت کافه‌بازار در ۲ هزار نسخه چاپ خواهد شد. به دلیل وجود پرسشنامه و اطلاعات آماری، جامعه هدف این کتاب فعالان اکوسیستم استارتاپی، تصمیم‌گیران، مدیران دولتی و محققان این حوزه است.هرچند پس از پایان نمایشگاه، نسخه دیجیتالی کتاب الکام استارز و الکام گیمز منتشر خواهد شد تا استارتاپ‌ها و بازدیدکنندگان نیز بتوانند این اطلاعات را در اختیار داشته باشند. خلیقی در نهایت اشاره می‌کند که این کتاب هم‌اکنون در حال چاپ بوده و همزمان با نمایشگاه، در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aqamorisny
    aqamorisny | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    اینایی که تو حوزه آی تی فعالیت می‌کنن عجب شکمایی دارن خخخخ

مطالب پیشنهادی