ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت های جدید سامسونگ و اوپو از حذف شدن دوربین سلفی خبر می‌دهند

شرکت سامسونگ تا به حال پتنت‌های زیادی در رابطه با گوشی‌هایی با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر منتشر کرده اما به تازگی پتنت جدیدی از این شرکت کره‌ای منتشر شده که از وجود یک نمایشگر دیگر در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

شرکت سامسونگ تا به حال پتنت‌های زیادی در رابطه با گوشی‌هایی با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر منتشر کرده اما به تازگی پتنت جدیدی از این شرکت کره‌ای منتشر شده که از وجود یک نمایشگر دیگر در موبایل‌های بعدی‌اش خبر می‌دهد. این مسئله به نوعی دوربین سلفی را بدون استفاده خواهد کرد.

سامسونگ

در این پتنت به جزئیات زیادی اشاره نشده اما به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد از صفحه‌های نمایش انعطاف‌پذیر به عنوان نمایشگر دوم گوشی‌های آینده‌اش استفاده کند.

البته به نظر می‌رسد کمپانی تولید کننده‌ی چینی اوپو نیز به دنبال استفاده از طرح مشابهی است. این دو شرکت به دنبال طراحی سیستمی هستند که کاربران بتوانند از صفحه نمایشگر‌های دوم خود برای سلفی‌هایی با دوربین اصلی بهره ببرند.

سامسونگ

بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود با استفاده از دوربین اصلی گوشی‌های بعدی این دو کمپانی که اصولاً از کیفیت بالاتری هم بهره می‌برند، سلفی بگیرند و در همان زمان تصاویر را در نمایشگر دوم مشاهده کنند.

اگر چنین طرحی عملی شود مسلماً تعبیه شدن دوربین سلفی در موبایل‌های هوشمند بی معنا شده و کم کم آنها به فراموشی سپرده خواهند شد.

سامسونگ

در قسمت دیگری از پتنت سامسونگ، به روش متفاوتی اشاره شده؛ کاربران می‌توانند بخشی از صفحه نمایش گوشی‌های بعدی این کمپانی کره‌ای را خم کرده و از آن قسمت به عنوان نمایشگر دوم بهره ببرند.

این پتنت در تاریخ هفدهم اسفند ماه سال گذشته توسط سامسونگ ثبت شد و سازمان جهانی مالکیت فکری نیز آن را در بیست و یکم تیر ماه منتشر نمود.

سامسونگ

پیش از این تولیدکنندگان چینی با تعبیه دوربین‌های جهنده سعی داشتند که از تمامی فضای موجود روی صفحه نمایش بهره ببرند و نسبت نمایشگر به بدنه بالاتری را برای گوشی‌هایشان رقم زنند.

حال با توجه به این طرح مفهومی جدید، به نظر می‌رسد که کمپانی‌های مختلف به دنبال راهکارهای دیگری برای حذف بریدگی از بالا نمایشگر خودشان هستند و قصد دارند دوربین سلفی را به طور کلی از بین ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    مسخره است

مطالب پیشنهادی