ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

cv2x
خودرو

دوکاتی برای امنیت بیشتر موتور سیکلت ها را به خودروها متصل می کند

اوایل امسال بود که دوکاتی از برداشتن نخستین گام ها در راستای پروژه "2025 Safety Road Map" خبر داد. بر اساس این پروژه موتور سیکلت ساز ایتالیایی در نظر دارد به تدریج تکنولوژی های جدید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

اوایل امسال بود که دوکاتی از برداشتن نخستین گام ها در راستای پروژه "2025 Safety Road Map" خبر داد. بر اساس این پروژه موتور سیکلت ساز ایتالیایی در نظر دارد به تدریج تکنولوژی های جدید مربوط به ایمنی را به محصولات خود اضافه کند.

فناوری هایی مثل ABS مخصوص پیچ (Cornering ABS) و سیستم های راداری برخی از مواردی هستند که دوکاتی اکنون بر روی آنها مشغول کار است.

KTM-cornering-abs

حال خبر می رسد این شرکت بهره گیری از تکنولوژی ارتباطات بین خودرویی (V2V) را در دستور کار قرار داده و قرار است در آینده موتور سیکلت های خود را با این قابلیت به خیابان بفرستد.

با توسعه این تکنولوژی که به طوری اختصاری C-2VX خوانده می شود، محصولات ساخت دوکاتی به اتومبیل ها متصل شده و با آنها ارتباط برقرار خواهند کرد. البته این به معنای گفتگوی بی سیم موتور سوار و راننده دیگر خودروها نیست، بلکه به معنای آنست که موتور سیکلت و خودروها با اتصال به هم اطلاعاتی را رد و بدل خواهند کرد.

c-v2x

آنطور که اعلام شده، وظیفه اصلی برقراری ارتباط بر عهده چیپست کوالکام 9150 C-V2X خواهد بود. با تجهیز به این فناوری وسایط نقلیه در صورت تشخیص احتمال برخورد و تصادف به رانندگان خود اخطار می دهند.

دوکاتی در توسعه فناوری C-V2X با آئودی نیز همکاری می کند. به گفته این کمپانی ایتالیایی اخیرا یک دستگاه موتور سیکلت دوکاتی Multistrada 1200 توانسته با دو خودروی آئودی Q7 و آئودی A4 در آزمایشی شبیه سازی شده با هم ارتباط برقرار کنند.

c-v2x

اگر چه در زمان فعلی بیشتر بر روی ارتباطات بین خودرویی تمرکز شده، اما با توجه به سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی می توان اتصال وسایل نقلیه به زیرساخت های شهری را نیز در آینده نزدیک متصور شد.

گفتنی است آزمایش مشترک دوکاتی و آئودی بخشی از پروژه ارتباط خودرو با هر چیز ممکن (ConVeX) محسوب می شود. علاوه بر دوکاتی و آئودی شرکت های دیگری مثل اریکسون، SWARCO، کوالکام و دانشگاه فنی Kaiserslautern نیز در این پروژه حضور دارند.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، دوکاتی قصد دارد با بهره گیری از فناوری های نوین تا سال 2025 ایمنی موتور سواران را تا حد قابل ملاحظه ای بهبود ببخشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی