ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یا سامسونگ؛ سرعت دانلود پرچمداران کدامیک بهتر است؟

Ookla با بررسی صدها هزار تست مختلف سرعت دانلود پرچمدارهای اپل، سامسونگ و هواوی را با هم مقایسه کرده است. یکی از سایت های معروف در زمینه ارائه اندازه گیری سرعت اینترنت که اپ Speedtest و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

Ookla با بررسی صدها هزار تست مختلف سرعت دانلود پرچمدارهای اپل، سامسونگ و هواوی را با هم مقایسه کرده است.

یکی از سایت های معروف در زمینه ارائه اندازه گیری سرعت اینترنت که اپ Speedtest و سرویس «نت ایندکس» را توسعه داده Ookla نام دارد. این شرکت اخیرا نتیجه بررسی صدها تست سرعت دانلود را منتشر کرده که حاکی از برتری پرچمدارهای سامسونگ بر مدل های مختلف آیفون و پیکسل است.

در کشورهای توسعه یافته نظیر کره جنوبی، فنلاند،آمریکا و غیره زیرساخت های اینترنت به اندازه ای توسعه پیدا کرده که سرویس های مختلفی از تماس تصویری و تماشای فیلم با رزولوشن بالا گرفته تا اجرای گیم های آنلاین در اختیار کاربران قرار گرفته. از اینرو دسترسی به سرعت اتصال بالا برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت های تولید موبایل سعی در ارائه با کیفیت ترین محصولات دارند.

اغلب این شرکت ها در تبلیغات ویدئویی سرعت اینترنت و دانلود موبایل های یکدیگر را زیر سوال می برند اما به نظر می رسد در سناریوهایی واقعی کره ای ها عملکرد بهتری داشته اند.سرعت دانلود گلکسی اس ۹

Ookla موسسه ای است که آمار خود را نه بر اساس سناریوهای آزمایشگاهی بلکه بر اساس تجارب کاربران در شرایط واقعی موثر بر ترافیک نظیر فاصله از آنتن مخابراتی و تراکم شبکه گردآوری می کند. این کمپانی مدعی میزبانی میلیون ها تست سرعت در روز و اجرای ۲۰ میلیارد تست در کل است که جامعه آماری فوق العاده ای به شمار می رود.

شاید برآورد و مقایسه زمان بارگذاری یک صفحه دشوار باشد اما بررسی کیفیت ویدئوی انلاین، سرعت بارگذاری یک موسیقی یا ارسال ایمیل معیار خوبی به شمار می رود.

بر اساس ۱۲۰ هزار تست که طی سه ماه گذشته در این سایت انجام شده، سرعت دانلود گلکسی اس ۹ در آمریکا به صورت میانگین ۳۸.۹ مگابیت بر ثانیه بوده است. ۱۶۹ هزار تست صورت گرفته روی سرعت دانلود گلکسی اس ۹ پلاس نیز  حاکی از نرخ میانگین ۳۸.۴ مگابیت در ثانیه بوده است. سرعت دانلود گلکسی اس ۹از سوی دیگر ۶۰۳ هزار تستی که کاربران آیفون ۱۰ در این مدت داشته اند سرعت دانلود متوسط ۲۹.۷ مگابیت در ثانیه را به ثبت رسانده است. آیفون ۸ و ۸  پلاس نیز با سرعت های ۲۸.۶ و ۲۹.۴ در تعقیب پرچمدار اصلی هستند.

سرعت دانلود میانگین آیفون حتی از سری نه چندان موفق پیکسل ۲ هم کمتر بوده چرا که پیکسل ۲ و ۲ اکس ال به ترتیب میانگین ۳۳.۹ و ۳۴.۴ مگابیت در ثانیه را از خود به جا گذاشته اند. در میان این پرچمداران هواوی میت ۱۰ پرو با سرعت دانلود میانگین ۲۲ مگابیت در ثانیه کندترین عملکرد را داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mostafa_abdi
    mostafa_abdi | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    برای ما تاثیری هم داره ؟!؟!؟

    • OLD
      OLD | ۲ مرداد ۱۳۹۷

      اره داداش مگه نمیدونی سرعت اینترنت ایران اسلامی جز سه کشور اول دنیاست؟! من که با سرعت 300 مگ دانلود میکنم همیشه گوشی اپل و سامسونگم زیر فشار سرعت ایران اسلامی کم میارن. شمارو نمیدونم!

      • Navid Javadzadeh
        Navid Javadzadeh | ۲ مرداد ۱۳۹۷

        ? ? ?

مطالب پیشنهادی