ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایرفاکس
تکنولوژی

ارائه قابلیت جلوگیری از پخش خودکار ویدیو برای مرورگر فایرفاکس

بعد از گوگل کروم و سافاری، بالاخره کاربران فایرفاکس هم امکان جلوگیری از پخش خودکار ویدیو در وبسایت‌ها را دریافت کردند. همانطور که می‌دانید، بعضی وبسایت‌ها به محض باز شدن شروع به پخش یک آهنگ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

بعد از گوگل کروم و سافاری، بالاخره کاربران فایرفاکس هم امکان جلوگیری از پخش خودکار ویدیو در وبسایت‌ها را دریافت کردند. همانطور که می‌دانید، بعضی وبسایت‌ها به محض باز شدن شروع به پخش یک آهنگ یا ویدیوی تبلیغاتی می‌کنند که برای بعضی می‌تواند موضوع آزاردهنده‌ای باشد.

برای همین، موزیلا ابزار متوقف‌کننده این نوع تبلیغات را به مرورگر Firefox Nightly خود اضافه کرده که در واقع پلتفرم آزمایشی مرورگر اصلی به حساب می‌آید. این ابزار پیش از مرور وبسایت‌ها، از کاربر می‌پرسد که نحوه رفتارش با ویدیوها و موزیک‌های دارای پخش خودکار چگونه باشد. اگر به طور پیش‌فرض همه را مسدود کنید، دیگر موقع مرور سایت‌‌ها هرگز شاهد پخش خودکار ویدیو یا موزیک نخواهید بود.

فایرفاکس

امکان مسدود کردن پخش خودکار ویدیوها نشانه‌ای است از این که مرورگرهای اینترنتی روز به روز در محافظت از کاربران در برابر وبسایت‌های مزاحم و تبلیغات ناخواسته، با جسارت بیشتری عمل می‌کنند. نتیجه این کار محیط وبی است که کاربران در آن کمتر آزار می‌بینند. هر چند که کار برای وبسایت‌هایی که سیستم درآمدزایی تبلیغات محور دارند هر روز مشکل و مشکل‌تر می‌شود.

ویژگی مسدودسازی پخش خودکار فعلا برای فایرفاکس نایتلی منتشر شده، اما موزیلا قصد دارد که در ماه اکتبر (حدودا سه ماه دیگر) آن را به مرورگر اصلی فایرفاکس هم بیاورد. بد نیست بدانید که گوگل کروم از نسخه ۶۶ و مرورگر سافاری با آپدیتی که در ماه ژوئن ۲۰۱۷ دریافت کرد، مدتی است که این خصوصیت را به کاربران خود ارائه می‌کنند.

بنابراین اضافه شدن فایرفاکس به این جمع می‌تواند خبر خوشحال کننده‌ای برای کاربران پرشمار این مرورگر محبوب باشد. تا آن موقع، می‌توانید خصوصیت مذکور را در مرورگر فایرفاکس نایتلی آزمایش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی