ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

معرفی استریمر: دکتر دیسریسپکت یا DrDisRespect

دنیای سرگرمی و گیمینگ توییچ در حال حاضر به جایی رسیده که برای عده ای جایگزین تلویزیون شده است. بسیاری از افراد با سن ها و علایق مختلف به سایت توییچ می آیند تا محتوای ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

دنیای سرگرمی و گیمینگ توییچ در حال حاضر به جایی رسیده که برای عده ای جایگزین تلویزیون شده است. بسیاری از افراد با سن ها و علایق مختلف به سایت توییچ می آیند تا محتوای (و نه فقط بازی کردن) خلق شده توسط هزاران استریمر مختلف را ببینند. طبیعتا به دنبال این مسئله برخی از استریم ها از بقیه محبوب تر می شوند و بیننده های بیشتری دارند. امروز می خواهیم درباره یکی از ستاره های توییچ صحبت کنیم. احتمالا او را با سبیل پرپشت، موهای بلند و رفتار عصبی و تهاجمی یا کل کل های فراوانش با دیگر استریمرها بشناسید: دکتر دیسریسپکت.

گای بیم (Guy Beahm) که همه او را با نام DrDisRespect می شناسند احتمالا نزدیک ترین چیزی است که جامعه گیمینگ به یک ستاره کشتی کج خواهد داشت. اولین تاریخی که شخصیت DrDisRespect در سرورهای بازی ظاهر شد به سال 2010 و بازی Halo 2 بر می گردد. هیلو 2 از حالت Proximity Voice Chat برخوردار بود که به شما اجازه می داد با بازیکنانی که اطرافتان هستند صحبت کنید.

اولین ویدیوی منتشر شده از دکتر دیسریسپکت

Proximity Chat به من این فرصت را داد که بتوانم این شخصیت مسلط و قدرتمند را نشان دهم و من هم به راحتی می توانستم این شخصیت را اجرا کنم چون در بازی هیلو خیلی خوب بودم و برای همین می توانستم پشت حرف ها و کل کل هایم بایستم. این برای من و دیگر بازیکنان خیلی جذاب بود.

گای بیم اولین بار در حین هیلو بازی کردن تصمیم گرفت «شخصیتی چیره و با اعتماد به نفس بالا» خلق کند و با بازیکنان دیگر کل کل کند و آنها را به چالش بکشد. گای بیم اولین ویدیوی خود با شخصیت دکتر دیسریسپکت را در 11 ژانویه 2010 و با کمک هم اتاقی های خود ضبط و در یوتیوب آپلود کرد. این ویدیو حاوی گیم پلی کال آو دیوتی بود. پس از حدود یک سال، بیم این شخصیت را کنار گذاشت و تا 5 سال بعد محتوایی تولید نکرد.

پس از آن، بیم در شرکت Sledgehammer استخدام شد و پس از مدت کوتاهی به یکی از مپ سازان تیمی که روی کال آو دیوتی کار می کردند، تبدیل شد. او روی بسیاری از مپ های بازی Call of Duty : Advanced Warfare از جمله Solar ،Horizon ،Instinct ،Ascend ،Recovery ،Sideshow ،Site 244 و Quarantine کار کرده است. او در مصاحبه های خود درباره این زمان می گوید «کار کردن با اسلجهمر مثل بازی کردن برای من لذت بخش بود. بیم در سال 2015 از اسلجهمر جدا شد.

او در ادامه قصد داشت با خانواده خود به واشنگتن نقل مکان کند و در پروژه بعدی خود مشغول به کار روی بازی World of Tanks شود. در این میان بود که شرکتی به نام Boom.tv با او تماس گرفت و به او پیشنهاد داد که دوباره به استریمینگ بازگردد. شرکت Boom.tv حتی حاضر بود هزینه استودیو او را تامین کند.

بیم درباره این بازگشت می گوید «بزرگ ترین چالش من برای بازگشت به استریمینگ این بود که دیگر در یک گروه نیستم و باید تنها کار کنم. وقتی می خواهید تنها کار کنید باید برای برنامه ریزی، زمان بندی و کنترل هزینه ها دیسیپلین بالایی داشته باشید.»

از اوایل سال 2016 تا به امروز، غیر از چند چالش کوچک و بعضا بزرگ، نمودار پیشرفت دکتر دیسریسپکت همیشه رو به بالا بوده است. استریم های او همیشه نزدیک به 40 الی 50 هزار بیننده دارند و در بسیاری از مواقع از 100 هزار نفر هم بیشتر می شوند. او تا همین چند ماه گذشته و قبل از ظهور نینجا به «مرد اول توییچ» مشهور بود و رکورد بیشترین بیننده ها در یک استریم را در اختیار داشت که البته پس از مدت کوتاهی شکسته شد.

دکتر دیسریسپکت در سال 2017 جایزه های استریمر سال و گیمر ترند شده را در مراسم Esports Industry Awards و The Game Awards دریافت کرد.

البته اینکه بگوییم زندگی گای بیم و تجربه او با دکتر دیسریسپکت چیزی جز موفقیت نبوده اشتباه کردیم. او در طول این چند سال درگیر مشکلاتی شده که او را تا مرز کناره گیری از استریمینگ هم پیش برده اند. در دسامبر 2017 او در استریم به هواداران خود اعلام کرد که به همسر خود خیانت کرده و مجبور است برای مدتی استریمینگ را کنار بگذارد تا روی خانواده خود تمرکز کند.

لحظه اعتراف دکتر به هواداران

او پس از چند ماه دوباره و این بار با همسر خود (Mrs.Assassin) استریم را شروع کرد و با 388,000 بیننده به قول خودش توییچ را ترکاند. ولی خیانت و اعتراف او و ماجراهای بعد از آن به تصویر او صدمه زدند و تا حدودی هنوز هم گریبانگیر او هستند. تا جایی که او حتی با چند استریمر دیگر هم به مشکل برخورد. یکی از معروف ترین آنها شخصی به نام forsen بود که ایموتی به شکل دکتر در چت استریم خود قرار داده بود که به ماجرای خیانت او اشاره می کرد.

 

 

اما از همه اینها گذشته، دکتر دیسریسپکت در حال حاضر حدود 22,000 مشترک در توییچ دارد. این یعنی گای بیم فقط از طریق مشترک ها ماهی 65 هزار دلار دریافت می کند. اگر این را در کنار هزینه دریافت شده از دیده شدن کانال، حمایت های طرفداران، قراردادهای اسپانسری از طرف ریزر، ترتل بیچ، دیسکورد و چند شرکت دیگر بگذاریم و از طرف دیگر درآمد تولید شده از طریق ویدیوهای یوتیوب را هم لحاظ کنیم با تقریب خوبی می توان گفت او ماهی 80 الی 85 هزار دلار در ماه درآمد دارد.

بعد از بازگشت دوباره به استریم کردن
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • EhsanNasiraei
    EhsanNasiraei | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    شخصیت جالبیه...من که خوشم میاد ازش.

مطالب پیشنهادی