ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایت‌ های تبلیغات آنلاین
تکنولوژی

سایت‌های تبلیغات آنلاین رفع فیلتر شدند

چهار سایت ای‌نتورک، تبلیغ دات کام، ادنگاه و دیدوگرام که از روز سه شنبه ۲۶ تیرماه مسدود شده‌ بودند، رفع فیلتر شدند. پیش‌تر «شایان شلیله»، مدیرعامل Anetwork در گفتگو با دیجیاتو خبر داده بود که احتمالاً درخواست ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

چهار سایت ای‌نتورک، تبلیغ دات کام، ادنگاه و دیدوگرام که از روز سه شنبه ۲۶ تیرماه مسدود شده‌ بودند، رفع فیلتر شدند. پیش‌تر «شایان شلیله»، مدیرعامل Anetwork در گفتگو با دیجیاتو خبر داده بود که احتمالاً درخواست فیلترینگ از سوی وزارت ارشاد مطرح شده چرا که وزارت ارشاد تنها تبلیغات آفلاین را به رسمیت می‌شناسد. حالا اما با وساطت‌های پیش آمده این چند سرویس از فیلترینگ درآمده‌اند و مجددا در دسترس کاربران قرار گرفتند.

سایت‌ های تبلیغات آنلاین

با اینکه به گفته بیشتر کارشناسان، وزیر ارتباطات از زمان آغاز فعالیت خود توانسته تاحدی حامی کسب‌وکارهای آنلاین باشد ولی بازهم گاهی شاهد چنین اتفاقاتی در این حوزه هستیم که موجب سلب اعتماد و از بین رفتن انگیزه بین فعالان استارتاپی کشور می‌شود. شلیله در همین مورد بی ‌انگیزشی گفته بود:

«یکی از مشکلات بزرگ هم همین است که وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد، اعتماد کسب‌وکارها به زیرساخت ملی و شبکه ملی اطلاعات از بین می‌رود؛ یکی از دلایل تشکیل شبکه ملی اطلاعات این بود که وقتی هاست یک سرویس در ایران است، مشکل فیلترینگ برای آن سایت پیش نیاید چون می‌توان آن را پیدا کرد و به هاستش اخطار داد.

بحث فیلتر ای‌نتورک اعتماد ما را به شدت از بین برد. دلیل حساسیت ما هم همین بود که اگر خارج از کشور بودیم، کاربران ما می‌توانستند با وی‌پی‌ان وارد شوند و از سرویس‌ها استفاده کنند ولی زمانی‌که در ایران بودیم از خارج از کشور هم سایت به صورت کامل مسدود بود.»

سایت‌ های تبلیغات آنلاین

بنا به اطلاعات منتشر شده بعد از جلسات مختلف با وزارت ارشاد، فعلا تصمیم بر این شده  شرکتهای فعال در این زمینه به جای مجوز از کانون تبلیغاتی،صرفا با دریافت مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، مورد تایید وزارت ارشاد قرار بگیرند. آنطور که به نظر می‌رسد لیست سایت‌هایی که وزارت ارشاد آنها را برای فیلترینگ در نظر داشته به 35 عدد می‌رسید ولی در حال حاضر بعد از این جلسات، قرار شده که هیچ کدام از سایت‌های این لیست دچار فیلترینگ نشوند. قرار است که تمام آنها این روند دریافت مجوز را طی کنند. به این صورت که اتحادیه فراخوانی منتشر می‌کند تا بقیه سایت‌ها هم برای دریافت مجوز اقدام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی