ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل ترنسلیت
نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل ترنسلیت روزانه ۱۴۳ میلیارد کلمه ترجمه می کند

گوگل فهرستی بلند بالا از محصولات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و این محصولات (از سرچ گوگل گرفته تا یوتوب، گوگل داکس و جیمیل) سود هنگفتی را به جیب آن سرازیر می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

گوگل فهرستی بلند بالا از محصولات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و این محصولات (از سرچ گوگل گرفته تا یوتوب، گوگل داکس و جیمیل) سود هنگفتی را به جیب آن سرازیر می کنند.

با این حال اما غول جستجوگر دنیا محصولی دارد که شاید باورتان نشود حکم معدن طلا را برای آن پیدا کرده و آن چیزی نیست جز گوگل ترنسلیت.

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در جریان کنفرانسی که برای اعلام عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه مالی دوم سال ترتیب داده شده بود اطلاعات جالبی را ارائه کرد که به پتانسل های بالای این ابزار برای تولید پول اشاره دارند. آنطور که پیچای گفته این اپلیکیشن روزانه ۱۴۳ میلیارد کلمه را ترجمه می کند و میزان مراجعه کاربران به آن در جریان جام جهانی فوتبال افزایشی چشم گیر پیدا کرد.

گوگل ترنسلیت می تواند کلمات یا جملات کامل یا حتی اسناد تحت وب را گرفته و ترجمه شان را به صد زبان زنده دنیا ارائه کند. غول جستجوگر سرویس ترجمه خود را حدودا دوازده سال پیش راه اندازی کرد و در طول این سالیان قابلیت ها و توانمندی های جدیدی را به آن اضافه کرد.

از جمله این پیشرفت ها میتوان به بهبود سرعت ترجمه گوگل ترنسلیت اشاره کرد چراکه این سرویس حالا می تواند مکالمات را تقریبا به صورت آنی ترجمه کند و با استفاده از دوربین تلفن های همراه حتی قادر است تابلوهای راهنمایی و رانندگی موجود در خیابان را هم به زبان های دیگر برگرداند.

پیچای در این باره گفت:

من از شنیدن بازخوردهای مثبت پیرامون فواید گوگل ترنسلیت برای مسافران روسیه به شدت به خودم می بالم. در این شرایط وقتی شما در محیطی ناآشنا حضور داشته باشید یا اینکه زبان مردمان آن سرزمین را ندانید گوگل وارد کمک می شود تا اطلاعات درست را در زمان درست در اختیارتان قرار دهد.

زبان پول

در حال حاضر گوگل سرویس ترجمه و همچنین اپلیکیشن مربوط به آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد اما احتمال آنکه این سرویس را به یک ماشین چاپ اسکناس بدل کند هم چندان دور از ذهن نیست.

با در نظر داشتن اینکه هم اکنون افراد زیادی از این اپلیکیشن ترجمه در زمان مسافرت هایشان استفاده می کنند چندان دور از ذهن نخواهد بود اگر روزی شاهد نمایش تبلیغات مربوط به هتل ها، رستوران ها و دیگر جاذبه های مسافری در این ابزار باشیم. اما حتی اگر کاربر گوگل ترنسلیت مسافر هم نباشد خود اپلیکیشن می تواند راهنمایی هایی را در خصوص سفر و همچنین مدارس زبان در اختیارش بگذارد.

مطمئنا گوگل باید باید در افزودن تبلیغات به ابزار ترجمه خود بسیار محتاط عمل کند تا مبادا این تبلیغات نقش تخریبی داشته باشند اما از آنجایی که این شرکت تجربه خوبی در توسعه تبلیغات مفید داشته می توان مطمئن بود که در این زمینه نیز موفق ظاهر می شود.

و همزمان با تلاش گوگل برای بهبود اپلیکیشن ترجمه و افزودن قابلیت های جدید به آن فرصت های کسب و کار نیز برای آن رشد پیدا خواهند کرد. علاوه بر این گوگل می تواند با فراهم نمودن فرصت استفاده دیگر شرکت ها از این فناوری در محصولات شان بیشترین بهره  را از پتانسیل های تجاری اش ببرد.

پیچای اما حرفی در رابطه بادرآمدزایی از گوگل ترنسلیت به میان نیاورده اما آنطور که از صحبت های روز گذشته او در جریان نشست خبری سهامداران می توان حدس زد سرویس نقشه این شرکت فرصت بزرگ بعدی برای درآمدزایی اش خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی