ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشت مصنوعی ارزان قیمت تا سه سال دیگر به بازار خواهد آمد

«مارک پست» محقق و داروشناس معروف در سال ۲۰۱۳ میلادی از یک همبرگر با گوشت مصنوعی رونمایی نمود و مدعی شد که تهیه‌ی هر همبرگر با این نوع گوشت، ۳۰۰ هزار دلار هزینه خواهد برد. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

«مارک پست» محقق و داروشناس معروف در سال ۲۰۱۳ میلادی از یک همبرگر با گوشت مصنوعی رونمایی نمود و مدعی شد که تهیه‌ی هر همبرگر با این نوع گوشت، ۳۰۰ هزار دلار هزینه خواهد برد. با این وجود، یک استارتاپ تحقیقاتی جدید، موفق شده نوع جدید و ارزانتری از گوشت مصنوعی را تولید کند. این استارتاپ مدعی شده که تا به حال ۸.۸ میلیون دلار سرمایه برای فعالیت خود جمع آوری کرده و به همین دلیل تا سال ۲۰۲۱ میلادی، گوشت مصنوعی منحصر به فردش را روانه بازار خواهد کرد.

این استارتاپ که توسط مارک پست شکل گرفته سعی کرده تا با تولید گوشت مصنوعی Mosa Meat، قیمت تمام شده هر همبرگر از آن را به حدود ۱۰ دلار برساند.

گوشت مصنوعی جدید با نمونه‌های اولیه تفاوت زیادی دارد. این استارتاپ علاوه بر بافت‌های عضله‌ای از بافت‌های چربی نیز استفاده می‌کند تا این نوع گوشت‌ها را لذیذتر و آبدارتر از قبل کند.

جالب است بدانید میوگلوبین در واقع پروتئینی است که رنگ قرمز و مواد مغذی گوشت واقعی را تامین می‌کند و Mosa Meat بر خلاف مدل‌های قبلی از مقادیر بالای میوگلوبین در خود بهره می‌برد.

علاوه بر این کمپانی یاد شده عنوان کرده تا سه سال آینده‌، مواد مغذی موجود در گوشت تولید شده‌ی خود را افزایش خواهد داد.

این شرکت قصد دارد تا سه سال دیگر محصولات خود را آرام آرام به بازار جهانی عرضه کند و آنها را به رستوران‌ها و مغازه‌های مختلف برساند. البته در ابتدا انتظار نمی‌رود مشتریان زیادی سراغ این نوع گوشت مصنوعی بروند چرا که هنوز قیمتش از گوشت طبیعی بیشتر است.

با این حال استارتاپ یاد شده امیدوار است با پیشرفت تکنولوژی بتواند قیمت  Mosa Meat را روز به روز پایین آورد تا همه‌ی کاربران بتوانند از گوشت تمیز ( لقبی که به گوشت قرمز مصنوعی داده شده) استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • OLD
    OLD | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    از همین الان تجار با شرف ایرانی منتظرن هزاران تن رو پیش خرید کنن و به اسم گوشت کشتار روز به خورد مردم بدن که یه سود تپلی کسب کنن

  • rad
    rad | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    گوشت در گروه سرطانزاترین مواد در کنار پلوتونیوم ، پنبه نسوز ، آرسنیک و سیگار قرار داره

مطالب پیشنهادی