ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

غرفه داری در الکامپ
تکنولوژی

راهنمای داشتن یک غرفه جذاب در نمایشگاه الکامپ

از ساعت ۱۲ روز دوم مرداد ماه، افرادی که در نمایشگاه الکامپ برای داشتن غرفه ثبت‌نام کرده‌اند، غرفه‌های خود را تحویل گرفته و تا عصر روز جمعه فرصت دارند تا آن را برای بازدیدکنندگانی که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۵

از ساعت ۱۲ روز دوم مرداد ماه، افرادی که در نمایشگاه الکامپ برای داشتن غرفه ثبت‌نام کرده‌اند، غرفه‌های خود را تحویل گرفته و تا عصر روز جمعه فرصت دارند تا آن را برای بازدیدکنندگانی که از شنبه صبح به نمایشگاه می‌آیند، آماده کنند.

همانطور که پیش‌تر درباره آداب رفتاری در نمایشگاه نکاتی را به کسب‌وکارهای توضیح دادیم، تصمیم گرفتیم نکات ریز و قابل استفاده‌ای در خصوص اصول طراحی غرفه را به صورت خلاصه در این مطلب داشته باشیم تا اگر هنوز سر یک سری جزییات در طراحی غرفه‌های خود مردد مانده‌اید، بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

غرفه داری در الکامپ

غرفه، انبار نیست

در وهله اول یادتان نرود که غرفه، انبار نیست که هر چیزی به ذهنتان رسید درونش قرار دهید. برخی کارفرماها یک روز مانده به نمایشگاه به روابط عمومی مجموعه می‌سپارند که دفتر و دستک شرکت را بردار و بریم نمایشگاه.

نمایشگاه الکامپ وجهه بین‌المللی دارد و جایگاه ایده پردازان استارتاپ‌هاست و ویترینی در برابر سرمایه‌گذاران. اگر خلاقیت برای طراحی غرفه‌تان نداشته باشد، طبیعتا از دید مشتریان و سرمایه‌گذاران برای کسب و کار خود هم راهکار ناب و خلاقانه‌ای ندارید. برخی تصور می کنند طراحی غرفه عملی تفننی است، این تصور می‌تواند درست باشد ولی نتیجه ماحصل آن یقینا غرفه‌ای در نهایت معمولی خواهد بود.

غرفه داری در الکامپ

جزییات غرفه

یادتان باشد جزئیات در غرفه به خوبی دیده می شوند و مخاطبین شما آنقدر نزدیک می‌شوند که نکات ریز و درشت درون غرفه و دیوارهای آن را به وضوح ببینند. با توجه به اینکه بیشتر بازدیدکنندگان جوان هستند و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، مراقب باشید با یک اشتباه سوژه نشوید.

برعکس این موضوع هم صدق می‌کند؛ همین شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بیلبوردهای رایگان تبلیغاتی غرفه شما شوند. شاید بد نباشد یک عنصر یا عاملی را درون غرفه‌تان قرار دهید که به واسطه آن، عکسی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شود.

غرفه داری در الکامپ

از فرصت‌ها استفاده کنید

از پتانسیل‌های جغرافیایی و حتی آب و هوایی فضای نمایشگاه استفاده کنید. برای مثال در شلوغی این روزهای نمایشگاه‌ها طراحی مینیمال می‌تواند گزینه مناسبی باشد چرا که هم هزینه کمتری برای غرفه‌دار به همراه خواهد داشت و هم از منظر روانشناختی، در هیاهو و شلوغی نمایشگاه گاه چنان آرامشی در مخاطب ایجاد می کند که او را به ایستادن در غرفه‌تان وادار می‌کند. اتمسفر مدرن فضای نمایشگاه و سلیقه بازدیدکنندگان را در این میان نباید فراموش کنید و هنر را با مدرنیته در آمیزید.

با توجه به ماهیت الکامپ و حس و حال بازدیدکنندگان نیز استفاده از تکنولوژی‌هایی همچون QR-Code و فناوری‌های جدیدتر و روش‌های گیمیفیکشن نوین‌تر می‌تواند مخاطب را درگیر غرفه‌تان کند. راستی گرمای داغ این روزهای تهران هم می‌تواند بهانه خوبی باشد برای طراحی عنصری که مخاطبین را به سمت غرفه‌تان جذب کنید، حتی یک طراحی تداعی کننده خنک.

غرفه داری در الکامپ

چگونه محصولمان را نمایش دهیم

محصولات و خدمات خود را نمایش دهید. در این نمایشگاه چنین موضوعی با جایی مثل نمایشگاه کتاب تفاوت دارد و نشان دادن محصولات و خدمات چیزی نیست که به صورت فیزیکی در دسترس مشتریان قرار گیرد، به همین منظور سعی کنید یا بروشورهای تبلیغاتی کوچکی که توضیح مختصر و مفیدی از کارتان دهد داشته باشید و یا از آن بهتر، به نحوی در یک صفحه نمایش کار خدمات آنلاین خود را نشان دهید.

در نهایت وقت کافی برای بازدیدکننده کنجکاوتر بگذارید و توضیحاتتان را طوطی‌وار تکرار نکنید چرا که به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید، شما ربات نیستید، ارائه دهنده محصولی هستید که دنبال مارکت آینده است.

غرفه داری در الکامپ

نورپردازی غرفه‌ها

نورپردازی غرفه را فراموش نکنید و حتما روی این مساله تمرکز کنید. امروزه سخت افزار پیشرفته و امکانات متنوع، قدرت گزینش گسترده ای را در اختیارتان قرار داده که به کمک آن میتوانند غرفه ها را با دقت به نیاز و خواسته خود نورپردازی کنید و استفاده های زیبایی از آن ببرید. در نمایشگاه تکنولوژی، غرفه‌های همگام با پیشرفت‌های تکنولوژی طبعا مخاطبین دوستدار این حوزه را بیشتر جذب خواهد کرد.

غرفه داری در الکامپ

کنترل فضای غرفه با حفظ ریتم آن

غرفه‌تان اگر کوچکترین متراژ در نمایشگاه هم هست می‌تواند بزرگترین تاثیر را از خود برجای بگذارد؛ فقط باید حواستان باشد که بتوانید حجم بازدیدکنندگان را کنترل کنید. نحوه طراحی فضای داخلی، مسیرهای آمد و شد را در نظر بگیرید و آنها را جزو مسائل مهم جانبی کنار طراحی غرفه‌تان بدانید.

فضای کوچک را با استفاده از قفسه‌ها و استندهای خلاقانه می‌‌توانید پربار کنید. در همه حال اما ریتم را حفظ کنید، ریتم چیدمان و دیزاین عبارت است از تکرار هماهنگ اشکال، فرم ها، رنگ ها و خطوط مختلف در طراحی غرفه‌تان که حتی می‌تواند در مراحل حرفه‌ای تر با پوشش کارکنان داخل غرفه هم هماهنگی داشته باشد.

در طراحی ریتم یک چیز مهم را در نظر بگیرید: سلسله مراتب دیده شدن اشیا و درک آن‌ها توسط چشم انسان. چشم با ورود به هر فضا به سرعت دنبال چیزهای جدید می‌گردد، به همین دلیل اشیای نمایشی و اشیای تزیینی را باید در جای مناسب گذاشت و بسیار مهم است که اول چه چیزی دیده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی