ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اقتصاد رقابتی
تکنولوژی

جریمه فیلیپس و ایسوس به جرم تبانی در قیمت گذاری

در حالی که هنوز چند روز از جریمه هنگفت گوگل به بهانه سیاست های غیررقابتی نگذشته، اتحادیه اروپا چندین شرکت بزرگ فناوری دیگر را هدف قرار داده است. مقامات این اتحادیه شرکت های «ایسوس»، «فیلیپس»، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

در حالی که هنوز چند روز از جریمه هنگفت گوگل به بهانه سیاست های غیررقابتی نگذشته، اتحادیه اروپا چندین شرکت بزرگ فناوری دیگر را هدف قرار داده است.

مقامات این اتحادیه شرکت های «ایسوس»، «فیلیپس»، «پایونیر» و «دنون اند مرنتز» را به دلیل سیاست های ضد اقتصاد رقابتی و تبانی در قیمت گذاری دستگاه ها و لوازم دیجیتال که با سیاست های اقتصادی اروپا در تضاد است، در مجموع به ۱۱۱ میلیون دلار جریمه محکوم کرده است.

اقتصاد رقابتی
«مارگارت وستاگر»، عامل اصلی جریمه شرکت های فناوری که ترامپ او را بانوی مالیات نامیده

بر این اساس شرکت های مذکور توانایی خرده فروش های آنلاین برای عرضه محصولات آنها با قیمت های پایین تر را محدود کرده اند. در صورتی که یک خرده فروش از این سیاست قیمت گذاری پیروی نمی کرد، با تهدیدات و تحریم های گسترده مواجه می شد.

در بیانیه اتحادیه اروپا تایید شده که فیلیپس و سه شرکت دیگر برای نظارت بر قیمت عرضه و شناسایی سایت های متخلف از روش های نظارتی پیچیده ای بهره برده اند. هدف نهایی آنها نیز بالا نگه داشتن قیمت ها تا حد ممکن عنوان شده است. «مارگارت وستاگر»، کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی که به عنوان قدرتمندترین زن در بروکسل شناخته می شود در این باره می گوید:

بازار تجارت آنلاین به سرعت در حال رشد است و ارزش آن در اروپا حالا به ۵۰۰ میلیارد یورو رسیده است. نیمی از ساکنین اروپا به صورت آنلاین خرید می کنند اما سیاست های این چهار شرکت باعث شده آنها هزینه بالاتری برای خرید نوت بوک، لوازم آشپزخانه و غیره بپردازند. تصمیم امروز ما نشان می دهد که قوانین اتحادیه اروپا در برابر شرکت های ضد اقتصاد رقابتی از شهروندان محافظت می کند.

همکاری این چهار شرکت با مقامات اتحادیه باعث شده که جریمه آنها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. در این بین ایسوس با ۶۳.۵ میلیون یورو بیشترین و دنون اند مرنتز با ۷.۷ میلیون یورو کمترین جریمه را پرداخت می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی