ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران چینی اینترنت برای گردش آزاد اطلاعات به بلاکچین روی آوردند

کشور چین به خاطر سانسور شدید اخبار و فیلترینگ اینترنت، در دنیا معروف است و این امر باعث شده کاربران اینترنت چینی برای تبادل اطلاعات به صورت آزادانه، همواره به دنبال راه های جدیدی باشند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

کشور چین به خاطر سانسور شدید اخبار و فیلترینگ اینترنت، در دنیا معروف است و این امر باعث شده کاربران اینترنت چینی برای تبادل اطلاعات به صورت آزادانه، همواره به دنبال راه های جدیدی باشند.

کاربران چینی از ارز رمزپایه ایتریوم برای بازنشر خبر استفاده کرده اند

در یکی از تازه ترین موارد، خبر عرضه واکسن های بی کیفیت یکی از کمپانی های بزرگ داروسازی در چین خیلی زود پس از انتشار در فضای اینترنت، توسط سرویس های فیلترینگ حکومت این کشور از دسترس خارج شد و تلاش کاربران برای بازنشر آن بی نتیجه ماند. البته فعالان اینترنت چینی تسلیم نشدند و با قرار دادن خبر در متادیتای ارز رمزپایه ایتریوم، موفق به نشر خبر مورد اشاره شدند.

بد نیست بدانید که خبر مذکور درباره شرکت بیوتکنولوژی «چنگچون چنگشنگ» بوده که با تولید واکسن های بی کیفیت سیاه سرفه و کزاز برای اطفال، حاشیه سود بالایی کسب کرده و به بزرگترین تولیدکننده واکسن چین تبدیل شده است.

بلاکچین

در پاسخ به این حرکت غیر انسانی، بسیاری از کاربران فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی در چین عملکرد شرکت مذکور را مورد انتقاد قرار دادند؛ اما تمام پست ها یکی پس از دیگری و به سرعت توسط تیم فیلترینگ حکومت چین از اینترنت حذف شدند. به همین جهت کاربران به فناوری بلاکچین روی آوردند و با کپی کردن متن خبر در متادیتای یک تراکنش 0.001 ایتری (تقریباً 47 سنت) توانستند فیلترینگ دستگاه های امنیتی چین را دور بزنند.

از آنجایی که ارز رمزپایه ایتریوم غیر قابل ردیابی و فیلتر است، ناظران اینترنت حکومت پکن هنوز نتوانسته اند جلوی انتشار خبر فساد کمپانی داروسازی چنگشنگ را بگیرند و این مطلب همچنان در میان کاربران دست به دست می شود.

گفتنی است پیش از این هم فعالان دانشجویی چینی با استفاده از فناوری بلاکچین و پول مجازی ایتریوم، از سد فیلترینگ اینترنت در کشور خود عبور کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ مرداد ۱۳۹۷

    درود بر بلاکچین. مرگ بر سانسورچی
    زنده باد مردم چین سرنگون باد حکومت دیکتاتور چین

مطالب پیشنهادی