ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین بدون آینه فول فریم
تکنولوژی

ویدیویی از اولین دوربین بدون آینه فول فریم نیکون منتشر شد [تماشا کنید]

مدت ها است از قصد نیکون برای عرضه دوربین بدون آینه فول فریم خبرهایی به گوش می رسد. حالا ویدیویی منتشر شده که برخی از مشخصات ظاهری این محصول را نشان می دهد. نیکون تاکنون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

مدت ها است از قصد نیکون برای عرضه دوربین بدون آینه فول فریم خبرهایی به گوش می رسد. حالا ویدیویی منتشر شده که برخی از مشخصات ظاهری این محصول را نشان می دهد.

نیکون تاکنون دوربین های بدون آینه ای را تولید کرده بود، ولی در این زمینه بسیار محافظه کارانه عمل پیش رفته بود و در بین این محصولات خبری از مدل های فول فریم نبود. حتی چندی پیش گفته شده بود که دوربین های بدون آینه سری 1 از رده خارج خواهند شد. اما بر اساس گزارش ها قرار است این روند تغییر کند و شاهد دوربین بدون آینه نیکون با حسگری فول فریم (35 میلی متری) باشیم.

در بخشی از این ویدیو که در وبسایت کمپین «In Pursuit of Light» یا «در جستجوی نور» کمپانی ژاپنی منتشر شده ظاهری از دوربین بدون آینه حرفه ای نیکون  به چشم می خورَد.

پیش از این گمانه زنی ها اشاره به این موضوع داشتند که این سری دوربین ها دارای اتصال لنز (ماونت) بزرگ خواهند بود و به این ترتیب احتمالاً از لنزهایی با گشودگی دیافراگم f0.95 پشتیبانی خواهند کرد. علاوه بر این گفته شده بود که دوربین جدید از منظره یاب الکترونیکی بهره خواهد برد و طراحی ارگونومیکی خواهد داشت.

دوربین بدون آینه فول فریم
نیکون پیش تر خبر از توقف عرضه دوربین های بدون آینه سری 1 داده بود.

کمپانی ژاپنی به طور خلاصه اعلام کرده در حال کار روی دو مدل برای عکاسان حرفه ای است؛ عکاسانی که احتمالاً با دوربین های بدون آینه و فول فریم سونی A9 یا A7 III وسوسه خواهند شد. دوربین پرچمدار مورد بحث نیکون احتمالاً قرار است به حسگری 45 یا 48 مگاپیکسلی مجهز شود، در حالی که مدل پایین تر حسگری 24 یا 25 مگاپیکسلی خواهد داشت. علاوه بر این منظره یاب الکترونیکی رزولوشن 3.6 مگاپیکسلی را فراهم خواهد کرد.

ضمناً انتظار داریم مواردی از قبیل لرزشگیر تصویر 5 محوره، بیش از 400 نقطه فوکوس خودکار و قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K نیز با دوربین های مورد بحث همراه شوند. اما این دوربین ها چه قیمتی خواهند داشت؟ قیمت در نظر گرفته شده برای مدل با حسگر 48 مگاپیکسلی احتمالاً در حدود 4000 دلار خواهد بود، در حالی که برای مدل 25 مگاپیکسلی، نیکون 2400 دلار را از خریداران طلب خواهد کرد.

با وجود اینکه مشخصات این دوربین هیجان انگیز به نظر می رسد، ولی احتمالاً در شروع عرضه شاهد لنزهای کم تعدادی برای نوع اتصال لنز ویژه آن خواهیم بود؛ فراموش نکنیم که سونی نیز زمانی که اولین دوربین های بدون آینه با نوع اتصال لنز E-Mount خود را روانه بازار کرد به علت تعداد محدود لنزهای سازگار، با انتقاد شدید مواجه شد، البته اکنون مجموعه ای برای بیشتر نیازهای عکاسان را در لیست محصولات خود دارد.

گمان می رود در آینده نزدیک شاهد رونمایی از دوربین بدون آینه فول فریم نیکون باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی