ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایرفاکس
تکنولوژی

موزیلا گوگل را به کاهش عمدی سرعت یوتیوب در مرورگرهای دیگر متهم کرد

موزیلا مدعی شده که گوگل سرعت لود صفحات یوتیوب را در فایرفاکس و اج نسبت به کروم پنج برابر کند کرده است. گوگل سال گذشته طراحی جدیدی را به یوتیوب آورد که ویدیوها و کانال های مورد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

موزیلا مدعی شده که گوگل سرعت لود صفحات یوتیوب را در فایرفاکس و اج نسبت به کروم پنج برابر کند کرده است.

گوگل سال گذشته طراحی جدیدی را به یوتیوب آورد که ویدیوها و کانال های مورد علاقه را راحت تر در اختیار کاربران قرار داده و استفاده از این پلتفرم را تسهیل می کرد. حالا اما مسئولان موزیلا مدعی شده اند که گوگل با پیاده سازی این طرح سرعت بارگذاری یوتیوب را در مرورگرهای رقیب کروم به شدت کاهش داده است.

«کریس پترسون»، مدیر فنی موزیلا در توییتر مدعی شده که طراحی پلیمر یوتیوب وابستگی زیادی به نسخه اول Shadow DOM دارد که تنها در کروم فعال است. وی به کاربران فایرفاکس و اج توصیه کرده برای دور زدن این محدودیت از اکستنشن ها یا از نسخه قبل از پلیمر یوتیوب استفاده کنند.فایرفاکسراهکار دیگری که پترسون برای رفع این مشکل پیشنهاد کرده ارائه نسخه های قبلی یوتیوب به کاربران مرورگرهای تحت تاثیر قرار گرفته است، روشی که گوگل برای اینترنت اکسپلورر در پیش گرفته است.

منتقدان عقیده دارند که هدف گوگل از پیاده سازی این طرح تشویق کاربران به استفاده از مرورگر کروم یا اپلیکیشن یوتیوب بوده است. با این حال برخی دیگر استدلال می کنند که گوگل حق دارد سرویس هایش را به گونه ای طراحی کند که روی پلتفرم های اختصاصی اش کارایی بهتری داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که مایکروسافت تا کنون اعتراضی به این امر نکرده، هرچند خود این شرکت هم از روش های خاصی برای گسترش اج استفاده می کند، برای مثال می توان به نصب پیش فرض این مرورگر روی ویندوز ۱۰ اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rasoul norouzi
    rasoul norouzi | ۳ مرداد ۱۳۹۷

    به شدت موافقم، همین امروز هم دوباره این مشکل پیش اومد، با اج یا فایرفاکس میرفتم اصلا هنگ میکرد ولی با کروم میری رونه! گوگل بر خلاف ظاهرسازیاش یه شرکت به شدت انحصارطلب و خرابکاریه!

    • Hadi Max
      Hadi Max | ۵ مرداد ۱۳۹۷

      خب استفاده نکن از سرویساش مجبوری مگه برو با بینگ مایکروسافت سرچ کن سرویس شی

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۳ مرداد ۱۳۹۷

    مگه میشه بدون گوگل و کروم و اندروید زندگی کرد آخه

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۳ مرداد ۱۳۹۷

    مالشه ، اختیارشو داره ?

مطالب پیشنهادی