ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم
تکنولوژی

گوگل کروم با راهکاری هوشمندانه جلوی باز شدن تب‌های اضافی را می‌گیرد

اگر هنگام مرور وب سهوا وبسایتی را باز کردید که قبلا در تب‌های پس‌زمینه‌تان باز بوده، نگران نباشید. شما تنها کسی نیستید که به این فراموشی دچار می‌شود. گوگل مدت‌هاست که در مرورگر کروم فلگی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

اگر هنگام مرور وب سهوا وبسایتی را باز کردید که قبلا در تب‌های پس‌زمینه‌تان باز بوده، نگران نباشید. شما تنها کسی نیستید که به این فراموشی دچار می‌شود. گوگل مدت‌هاست که در مرورگر کروم فلگی تعبیه کرده که می‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد.

به لطف این فلگ، وقتی می‌خواهید یک وبسایت تکراری را در مرورگر باز کنید عبارت 'Switch to this tab' در نوار آدرس کروم نقش می‌بندد. در این صورت دیگر تب جدیدی باز نمی‌کنید و مستقیما به تبی که قبلا باز بوده بر می‌گردید. طبیعتا نتیجه این کار هم مصرف کمتر رم و عملکرد بهتر مرورگر خواهد بود.

احتمال دارد که تا امروز متوجه وجود این فلگ نشده باشید. با وارد کردن (chrome://flags/#omnibox-tab-switch-suggestions) در نوار آدرس مرورگر، می‌توانید به این فلگ دسترسی پیدا کرده و آن را فعال نمایید و از مزایایش بهره ببرید.

گوگل کروم

البته مشکل کوچکی هم وجود دارد. فلگ 'Switch to this tab' در صورت فعال شدن، اجازه باز کردن تب دوم از یک وبسایت را به شما نخواهد داد. در واقع وظیفه اصلی این فلگ جلوگیری از باز کردن تب‌های دوم از یک وبسایت است و حتی اگر بخواهید هم نمی‌‌گذارد این کار را انجام بدهید.

با این وجود، نسخه جدید این فلگ که در کانال‌های Dev و Canary گوگل کروم منتشر شده، این محدودیت را از میان برداشته. بدین صورت که علاوه بر گزینه 'Switch to this tab'، گزینه 'enter' هم به نوار آدرس اضافه شده تا برای باز شدن تب دوم از یک وبسایت جای انتخاب داشته باشید.

فلگی که از آن صحبت کردیم، هم‌اکنون در کانال‌های Dev و Canary گوگل کروم فعال است و هنوز به نسخه پایدار مرورگر راه نیافته. اما در صورت دریافت بازخوردهای خوب، می‌توان انتظار داشت که در آپدیت‌های بعدی شاهد ارائه آن برای عموم کاربران این مرورگر نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rad
    rad | ۳ مرداد ۱۳۹۷

    سافاری همه این کارهارو میکنه انقدر هم راهکار هوشمندانه ارائه نمیده ?

مطالب پیشنهادی