ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم 67
نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل کروم 68 برای همه سایت‌های رمزنگاری نشده به کاربران هشدار می‌دهد

به تازگی گوگل کروم 68 منتشر شده و این مرورگر در به روزرسانی جدید خود، تمامی سایت‌های رمزنگاری نشده را در دسته‌ی صفحات غیرایمن قرار می‌دهد و به همین دلیل برچسب “Not Secure” را در مقابل آدرسشان به نمایش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

به تازگی گوگل کروم 68 منتشر شده و این مرورگر در به روزرسانی جدید خود، تمامی سایت‌های رمزنگاری نشده را در دسته‌ی صفحات غیرایمن قرار می‌دهد و به همین دلیل برچسب “Not Secure” را در مقابل آدرسشان به نمایش می‌گذارد.

بدین ترتیب از این پس تمامی سایت‌هایی که بر پایه‌ی پروتکل HTTP طراحی شده‌ باشند، مقابل نامشان در آدرس بار گوگل کروم، عبارت “Not Secure” نقش خواهد بست. البته همانند گذشته مشکلی برای وبسایت‌هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند پیش نخواهد آمد.

اوایل سال جاری میلادی، شایعه شد که گوگل کروم در به روز رسانی بعدی سایت هایی که از اتصال HTTP برای نمایش صفحات خود استفاده نمایند را با برچسب Not Secure (نا امن) مشخص خواهد کرد. علاوه بر این آیکون برچسب مذکور در صورت تایپ اطلاعات توسط کاربر در چنین صفحاتی از خاکستری به قرمز تبدیل خواهد شد.

گوگل از سال ۲۰۱۴ میلادی تلاش های بسیاری را به کار بسته تا مدیران وبسایت ها را به استفاده از پرتکل امن HTTPS وادار کند. برای مثال وب سایت‌هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند، مقام بالاتری در رتبه بندی سایت‌ها کسب می‌کنند و کاربران بیشتری سراغ آنها خواهند رفت.

اقدامات ساکنین مانتین ویو موجب شده که در زمینه‌ی امنیت اینترنت تاثیرات شگرفی صورت پذیرد و تمامی سایت‌های وب آرام آرام به سمت رمزنگاری شدن پیش بروند. سایت 9to5google آمار‌هایی در این زمینه ارائه کرده است؛

  • در حال حاضر ۷۶ درصد ترافیک کروم روی سیستم عامل اندروید از سایت‌های رمزنگاری شده تشکیل‌ می‌شود. در حالی پیشتر این رقم تنها ۴۲ درصد بود.
  • ۸۵ درصد ترافیک کنونی سیستم عامل کروم به صورت امن طراحی شده‌اند که این عدد پیشتر تنها ۶۷ درصد بود.
  • اکنون ۸۳ سایت از ۱۰۰ سایت برتر اینترنت به طور پیش فرض از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند در حالی که این رقم در ابتدا ۳۷ سایت بود.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی