ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

صدور مجوز ۳ خودرو جهت ورود به بازار

سازمان ملی استاندارد ایران بر پایه آخرین نتایج بررسی های خود، رعایت استانداردهای 85گانه را در سه خودرو سیتروئن، وانت آمیکو و فاو (محصول مشترک گروه بهمن و خودروساز چینی) تایید کرد. سازمان ملی استاندارد ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۷

سازمان ملی استاندارد ایران بر پایه آخرین نتایج بررسی های خود، رعایت استانداردهای 85گانه را در سه خودرو سیتروئن، وانت آمیکو و فاو (محصول مشترک گروه بهمن و خودروساز چینی) تایید کرد.
سازمان ملی استاندارد ایران از سال 1394 تصمیم به ارتقای استاندارد های خودرو از 55 به 85 استاندارد گرفت که جزو استانداردهای روز اتحادیه اروپاست. برپایه زمانبندی ها، اجرای استانداردهای 63 گانه از آغاز دی ماه سال 1396 برای خودروهایی الزامی شد که پیش از این تاییدیه برای آنها صادر شده بود.
چندی پیش «نیره پیروزبخت» رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: 16 خودرو که بیشتر آنها تولید داخل است موفق به رعایت استاندارد های خودرو یی جدید این سازمان تا یکم تیرماه 1397 و دستیابی به استانداردهای 63 گانه شدند.استاندارد های خودرواز آغاز دی ماه امسال خودروسازان برای دریافت تمدید تایید نوع خودرو باید استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کنند.در حالی اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی طی سه مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد ایران کلید خورده است که ابتدای تیرماه سال جاری به عنوان دومین مرحله از اجرای طرح مذکور اعلام شده بود. بر این اساس خودروسازان مکلف شده اند برای دریافت مجوز تولید و عرضه خودرو به بازار، ۶۳ استاندارد تعیین شده را رعایت کنند. در مرحله اول اجرای طرح مذکور در ابتدای دی ماه سال گذشته ۶۱ استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد ایران تعیین شده بود که ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده ‌ای موفق به رعایت استانداردهای مربوطه نشدند و خط تولید آنها با توقیف روبرو شد.
حال بنابر اعلام سازمان ملی استاندارد ایران خط تولید هیچ خودرویی در مرحله دوم اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی متوقف نشده و علاوه بر این سه خودروی "سیتروئن"، "وانت آمیکو" و "FAW" مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کردند و توانستند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کنند.لازم به ذکر است زمان ‌بندی سه مرحله ‌ای استاندارد های خودرو یی مذکور صرفا در مورد خودروهای تولیدی داخل کشور که از قبل خط تولید آن ها وجود داشته، صدق می کند که در مرحله دوم هیچ یک از این خودروها با توقف خط تولید روبرو نشده اند. هر چند که در مرحله اول ۲۵ خودرو با توقف خط تولید روبرو شدند. اما خودروهای وارداتی و خودروهای جدید تولیدی موظف به رعایت استانداردهای ۸۵ گانه از همان ابتدای دی ماه سال گذشته هستند که سه خودروی سیتروئن، وانت آمیکو و FAW در این مقطع زمانی موفق به دریافت مجوز جهت ورود به بازار ایران شدند.
علاوه بر این دو موضوع در مورد استانداردهای مصرف سوخت نیز سازمان ملی استاندارد رعایت استانداردهای سوختی را از ابتدای تیرماه سال جاری مدنظر قرار داده که مجزا از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی است و در این مرحله از نظر سازمان ملی استاندارد ایران هشت خودرو از گردونه تایید خارج شده و اسامی آنها جهت اقدامات بعدی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز پلیس راهبر ناجا ارسال شده است.گفتنی است، چهارم دی‌ ماه سال گذشته بود که تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد از جمله خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز، کارا ۱۷۰۰ (بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ از دستور کار خودروسازان خارج شد.
علاوه بر خودروهای سواری اعلام شده، خودروهای سنگین کشنده نیمه تریلر آکسور مدل ۱۸۴۳ LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ فنگ مدل K۱۰۵۱S، کشنده نیمه تیریلر اسکانیا مدل R۴۴۰LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۶۰LA کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA ۴۲۵۰ کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA۴۱۸۰ و اتوبوس بین شهری درسا با موتور اسکانیا dc ۱۳۱۰۷ خودروهای سنگینی هستند که از ابتدای آذر ماه سال جاری بر اساس مصوبه مربوط به توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد با توقف خط تولید روبرو خواهند  شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی