ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Google Docs
تکنولوژی

قابلیت جدید Google Docs گرامر متن‌ها را بررسی می‌کند

این روزها تقریبا تمام اپلیکیشن‌ها، چه آن‌هایی که روی موبایل داریم و چه مواردی که روی کامپیوتر استفاده می‌کنیم گزینه‌ای برای یادآوری اشتباهات تایپی و نگارشی در خود دارند. با این وجود اگر در نوشته‌هایتان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

این روزها تقریبا تمام اپلیکیشن‌ها، چه آن‌هایی که روی موبایل داریم و چه مواردی که روی کامپیوتر استفاده می‌کنیم گزینه‌ای برای یادآوری اشتباهات تایپی و نگارشی در خود دارند. با این وجود اگر در نوشته‌هایتان مشکل گرامری داشته باشید، حتما نیاز است که یک افزونه شخص ثالث یا کیبوردی مثل Grammarly را نصب کنید تا به اشتباهات خود پی ببرید.

در همین راستا، اهمیت گرامر به قدری برای گوگل زیاد بوده که سرویس Docs خود را با خصوصیت جدیدی برای تصحیح گرامر به‌روزرسانی کرده است. این خصوصیت مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تواند هنگام تایپ متن پیشنهادات صحیح از نظر گرامری را به شما ارائه کند یا این که از طریق یادگیری ماشینی به مشکلات دستور زبانی در نوشته‌های شما پی ببرد.

گوگل انواع مشکلات گرامری که این هوش مصنوعی قادر به برطرف کردن آنهاست را این گونه شرح می‌دهد:

هوش مصنوعی ما قادر به انواع مختلفی از تصحیح‌های گرامریست. از قواعد ساده‌ای مثل چگونگی استفاده صحیح از کلماتی مثل “a” و “an” در جملات گرفته تا نحوه به کارگیری جمله‌واره‌های فرعی که مفاهیم پیچیده‌تری هستند. یادگیری ماشینی به مرور زمان به ارتقای این قابلیت کمک می‌کند تا بتواند مشکلات گرامری دشوار‌تر را هم تشخیص بدهد و از آنجا که این خصوصیت به صورت بومی در Docs قرار گرفته، بسیار امن و قابل اعتماد است.

Google Docs

همانطور که در اسکرین شات بالا می‌بینید، گوگل داکس زیر هر کلمه یا عبارتی که در آن مشکل گرامری تشخیص داده خط آبی می‌کشد. وقتی روی یکی از این خط‌ها کلیک می‌کنید، ابزاری برای ارائه اصلاحات پیشنهادی ظاهر می‌شود که کاربر می‌تواند یکی از آن‌ها را پذیرفته یا به کل نادیده بگیرد. البته باید توجه داشت که این نوع از هوش مصنوعی عاری از اشتباه نیست و گاها ممکن است به شما راهنمایی‌های غلط هم ارائه دهد.

بنابراین استفاده یا عدم استفاده از این سیستم در گوگل داکس کاملا به اختیار خودتان سپرده شده. این ویژگی فقط برای مشتریان G Suite منتشر شده و ادمین‌ها می‌توانند با ثبت نام در صفحه Early Adopter Program دسترسی به آن را زودتر از دیگران آزاد نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی