ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حکمرانی هواوی بر بازار چین ادامه دارد؛ وضعیت نامساعد اپل و سامسونگ هم همینطور

اپل شاید در سه ماهه دوم سال 2018 در کشور آمریکا برتری داشته باشد و سامسونگ هم شاید با فائق آمدن بر شیائومی، بازار اسمارت فون هند را در دست گرفته باشد، اما وقتی نوبت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اپل شاید در سه ماهه دوم سال 2018 در کشور آمریکا برتری داشته باشد و سامسونگ هم شاید با فائق آمدن بر شیائومی، بازار اسمارت فون هند را در دست گرفته باشد، اما وقتی نوبت به کشور چین می رسد، هیچ یک از این دو کمپانی شانسی برای تسلط کامل بر بزرگ ترین بازار اسمارت فون جهان ندارند.

البته اوضاع همیشه به این منوال نبوده است. تا چهار سال پیش، سامسونگ بر بازار چین حکمرانی می کرد و و اپل هم حداقل برای چند سه ماهه طی سال 2014 و 2015، به جایگاه برترین تولیدکننده این بازار رسیده بود. اما بیاید حدود 3 سال در زمان جلو برویم و به سه ماهه آپریل تا ژوئن 2018 برسیم، زمانی که برتری کامل هواوی در بازار کشورش برای هیچکس تعجب آور نیست و رده های بعدی هم نه توسط اپل و سامسونگ، بلکه توسط اوپو، ویوو و شیائومی تصاحب شده اند.

هواوی

تازه ترین گزارش موسسه Canalys از وضعیت بازار موبایل چین نشان می دهد که اپل هنوز جایی در جمع 5 تولیدکننده برتر کشور چین دارد، اما به خاطر کاهش قابل توجه سهم از بازار، کمپانی ساکن کوپرتینو حالا در دسته بندی «سایر» جای می گیرد. از طرف دیگر اما هواوی توانسته 28.5 میلیون دستگاه طی سه ماهه دوم 2018 عرضه کند که رکورد بازار چین در میزان عرضه طی یک سه ماهه برای شکسته است و سهم 27 درصدی از بازار را برای هواوی به ارمغان آورده؛ سهمی که از سه ماهه دوم سال 2011 تا به امروز بی سابقه بوده است.

نکته جالب در گزارش اخیر Canalys آنکه دیوایس های زیرمجموعه آنر، موفقیت بیشتری از دیوایس هایی که نام اصلی کمپانی را یدک می کشند کسب کرده اند؛ اثباتی بر این موضوع که تقسیم تجارت هواوی به دو برند مجزا، تصمیمی هوشمندانه بوده است. بعد از هواوی، اوپو در جایگاه دوم قرار دارد و ویوو و شیائومی هم به جایگاه سوم و چهارم بسنده کرده اند. در این بین کوچک ترین اشاره ای به سامسونگ نشده که عملکرد نه چندان جالب کره ای ها در بازاری بسیار مهم را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ مرداد ۱۳۹۷

    دیگه اشغالهای خودشون رو باید بخرن بالاخره

  • pars
    pars | ۴ مرداد ۱۳۹۷

    شیائومی چند ساله خیلی افت کرد و سهم بازارش کم شد و برعکس هواوی دائم رو به رشد و افزایش سهم بازار .
    سامسونگ هم که مشکل اصلیش قیمت گذاری بالاست.

مطالب پیشنهادی