ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه موبایل جیمیل در آپدیت بعدی خود چه تغییراتی خواهد داشت؟

آپدیت جدید متریال تم در راه است و گوگل در جریان رویداد Cloud Next 2018 که از دو روز پیش آغاز شده، تغییراتی که جیمیل موبایل با این بروزرسانی خواهد داشت را به نمایش گذاشت. با ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۶

آپدیت جدید متریال تم در راه است و گوگل در جریان رویداد Cloud Next 2018 که از دو روز پیش آغاز شده، تغییراتی که جیمیل موبایل با این بروزرسانی خواهد داشت را به نمایش گذاشت. با توجه به اسلایدی که اهالی مانتن ویو نشان دادند، از لحاظ طراحی و امکانات نسخه بعدی جیمیل گوشی به ورژن تحت وب نزدیک‌تر می‌شود.

در طراحی بعدی جیمیل موبایل دیگر خبری از رنگ‌های قرمز نیست و گوگل به جای آن‌ها و در راستای متریال تم جدیدش از رنگ‌های سفید استفاده کرده است؛ جای نوار قرمز بالای صفحه، یک نوار جستجو به اپلیکیشن اضافه شده که در قسمت راست آن آواتار کاربر به نمایش در می‌آید و در سمت چپ نیز یک کشو ناوبری قرار دارد.

جیمیل موبایل
نمایی از جیمیل جدید موبایل. عکس اصلی مطلب جیمیل قدیمی را نشان می‌دهد.

همچنین در پایین صفحه، آیکون + دیده می‌شود که پیشتر در نسخه وب و دیگر اپلیکیشن‌های اخیر گوگل نیز دیده بودیم. اما در کنار این تغییرات ظاهری، جیمیل موبایل میزبان ویژگی‌های جدیدتری است. همانند نسخه وب، فایل‌های ضمیمه حالا در همان صفحه اصلی نشان داده می‌شوند و برای باز کردن آن‌ها دیگر نیازی نیست ایمیل را باز کنید.

البته گوگل قابلیتی را فراهم خواهد کرد تا اگر خواستید تغییراتی روی این طراحی بدهید. در همین بین، گوگل در حال کار روی جیمیل تحت وب نیز است تا رابط کاربری را ساده‌تر کند. قبلا هم گوگل در آپدیتی سعی بر مطابقت سازی نسخه موبایل و وب داشته و با توجه به گفته تیم جیمیل، برورسانی جدید برنامه نسبت به آن در «مقیاس کوچکتری» قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی